30 آبان 1402
98

شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین با حضور 350 هنرمند از بیش از 30 استان کشور و هنرمندان کشورهای همسایه همانند افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان در گرگان آغاز به کار کرد.

آغاز فعالیت شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین در گرگان+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین شب گذشته با مشارکت ۳۵۰ هنرمند از سراسر کشور در بخش‌های صنایع دستی، معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و سنت اقوام، موسیقی و صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در گرگان آغاز به کار کرد.

حضور هنرمندانی از کشورهای همسایه از جمله افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان بخشی از جذابیت‌های این جشنواره است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان این جشنواره تا روز جمعه هر شب از ساعت ۱۷ تا ۲۲ میزبان علاقمندان خواهد بود.

 

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، به منظور بهره‌مندی بهتر مردم از هنر هنرمندان موسیقی کشور، هر شب یکی از خوانندگان مشهور پاپ در سالن موسیقی جشنواره به اجرای برنامه خواهد پرداخت و در شب نخست نیز «محسن میرزازاده» خواننده کرمانج به اجرای قطعات موسیقی مختلف کرد.

برپایی چادر اقوام مختلف کشور، خانه‌های روستایی و ارائه غذاهای سنتی از دیگر جذابیت‌های این جشنواره است.

ساخت صنایع دستی، برپایی غرفه کودکان، معرفی جاذبه‌های استان گلستان، معرفی زیرساخت‌های گردشگری همانند هتل‌ها و مهمانسراها، توجه ویژه به بافت تاریخی بخش‌های دیگری از این جشنواره است.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره، حاضران به احترام شهدای غزه و مردم مظلوم فلسطین یک دقیقه قیام کرده و برای شادی روح آن مردمان مقاوم و درد کشیده قرائت فاتحه کردند.

 

لازم به ذکر است تمامی ۱۶ دوره این جشنواره به میزبانی استان گلستان برگزار شده است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴


https://gorganema.ir