10 دی 1402
71

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: انتخاب سرمربی بومی برای تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس اولویت و خط قرمز ما است.

فرماندار گنبدکاووس: انتخاب سرمربی بومی خط قرمز ما برای هدایت تیم والیبال است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی دهرویه شامگاه شنبه در حاشیه نشست با پیشکسوتان و رئیس شورای شهر گنبدکاووس با موضوع تعیین تکلیف انتخاب سرمربی برای تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس اظهارکرد: علی‌رغم همه تلاش‌ها و عزم و اراده‌ای که در تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس وجود داشت، وضعیت این تیم در مسابقات خوب نیست و امروز تمامی دغدغه‌مندان، ورزش‌دوستان و پیشکسوتان این رشته ورزشی از بازی‌های این تیم در مسابقات گلایه‌مند هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به ریشه‌یابی‌های انجام شده، شورای شهر گنبدکاووس می‌بایست از مشورت و همفکری پیشکسوتان و بزرگان اهل فن این رشته ورزشی در تصمیم‌گیری‌های خود کمال استفاده را نمایند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به خلاء بزرگ عدم کادر فنی در این تیم خاطرنشان‌کرد: از سال گذشته تذکراتی به شورا برای انتخاب کادر فنی از بین پیشکسوتان و افراد باتجربه و فن این رشته ورزشی داده شد که متاسفانه تیم کادر فنی انتخاب شده تجربه و شناختی از این رشته ورزشی ندارند.

وی ادامه داد: شورای شهر گنبدکاووس فرصت کافی برای انتخاب سرمربی تیم والیبال داشت اما متاسفانه در دقایق آخر نزدیکی تیم برای حضور در مسابقات تصمیم گرفتند و اکثریت قریب به اتفاق اهل فن این رشته ورزشی، پیشکسوتان، دغدغه‌مندان و والیبال دوستان با این تصمیم با مستندات کارشناسی و فنی مخالف هستند.

دهرویه گفت: شورای شهر گنبدکاووس باید به سوالاتی مانند، میزان درصدی هزینه سرمربی قبلی(رئوفی) چقدر است؟ این تیم در چه پست‌هایی در زمان بازی خلاء و کمبود دارد؟ رقم قرارداد بازیکنان و سرمربی جدید چقدر است؟ پاسخگو باشند‌.

وی بیان کرد: افکار عمومی رضایت از تصمیم شورا ندارند و شورا باید با یک نظر و تصمیم واحد به یک تصمیم‌گیری درست و منطقی برسند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: اولویت و خط قرمز ما در انتخاب سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس استفاده از نیروهای بومی است و زیربار توافق با نیروی غیربومی در این جایگاه نخواهیم رفت.

وی یادآورشد: به زودی جلسه‌ای با اعضای شورا شهر برگزار می‌کنیم و در این جلسه تصمیمات کارشناسی و منطقی برای انتخاب سرمربی بومی و یا جذب بازیکن خواهیم گرفت.

* هزینه ۱۵ میلیارد تومانی برای تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس

رئیس شورای شهر گنبدکاووس نیز گفت: شورای شهر و شهردار گنبدکاووس برای تیم‌داری و حمایت تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس مبلغ ۱۵ میلیارد تومان را مصوب و هزینه کرده‌است.

یحیی عباسی اظهارکرد: رشته‌های دیگر ورزشی هم در شهرستان گنبدکاووس فعالیت می‌کنند که انتظار دارند شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس از آنها حمایت کند.

وی تصریح کرد: سه نفر از بازیکنان این تیم مصدوم شدند و یک نفر دیگر برای خدمت سربازی از تیم جدا شد و اکنون علاوه بر کمبود سرمربی نیاز به سه بازیکن خوب داریم.

رئیس شورای شهر گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: اکنون با بودجه سه میلیارد تومانی می‌بایست تصمیم مهمی می‌گرفتیم و از بین جذب بازیکن و انتخاب سرمربی یکی را انتخاب می‌کردیم که با توافق چهارنفر از اعضای شورا، ناصر خداپرست بازیکن و سرمربی تیم والیبال ارومیه انتخاب کردیم و وی برای این پست یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیشنهاد داده‌است.

وی ادامه داد: هنوز ۵۵ درصد از قرارداد بازیکنان به آنها پرداخت نشده‌است و شورای شهر گنبد اگر بخواهد مبلغ تیم‌داری شهرداری را در قالب متمم افزایش دهد قطعا قادر به پرداخت حقوق کارگران خود نخواهد بود.

* پیشکسوتان، آماده ارائه راهکارها هستند

همچنین رئیس هیئت والیبال شهرستان گنبدکاووس گفت: متاسفانه اتحاد و انسجام بین اعضای شورای شهر گنبدکاووس وجود ندارد و این اعضا دچار دو دستگی شده و برای تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس تصمیمات غیرکارشناسی و غیرفنی می‌گیرند.

خلیل آزمون اظهارکرد: از یک طرف شورای شهر ادعا می‌کند پول ندارد و از طرف دیگر پول‌های گزافی را برای جذب بازیکن خرج می‌کند؛ تیم‌های برتر کشوری در رشته ورزشی والیبال قراردادهای چهار تا پنج میلیارد تومانی منعقد می‌کنند و در صدر جدول مسابقات لیگ هستند اما متاسفانه شورای شهر برای تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس ۱۵ میلیارد تومان هزینه کرده‌است و این تیم در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد.

وی تصریح کرد: آنچه در حال حاضر برای تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس لازم است، دادن روحیه به این تیم و مدیریت صحیح و تصمیم‌گیری منطقی است.

رئیس هیئت وایبال گنبدکاووس خاطرنشان کرد: پیشکسوتان، دغدغه‌مندان و بزرگان اهل فن این رشته آماده راهنمایی، مشورت و کمک به شورا برای ارتقاء این تیم به رده‌های بالا جدول هستند اما متاسفانه در سال گذشته نیز علیرغم قول‌هایی که شورای شهر گنبدکاووس برای استفاده از تجارب و نظرات کارشناسی این افراد در تصمیمات شورا برای تیم والیبال داده‌بود، اما متاسفانه در آخر به تصمیمات خود اکتفا کردند و باعث سقوط تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس در مسابقات شدند‌.

پایان پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir