01 بهمن 1402
45

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه اهمیت محیط‌زیست بر زندگی انسانها، ترویج و گسترش فرهنگ حفظ محیط‌زیست در بین دانش‌آموزان الزامی است.

لزوم ترویج فرهنگ حفظ محیط‌زیست در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عرازمراد مغربی‌قوجق ظهر امروز در مراسم زنگ هوای پاک در مدرسه ابتدایی دخترانه زنده یاد رحمانی اظهارکرد: داشتن محیط‌زیست سالم و هوای پاک لازمه ادامه زندگی انسانها است و برای داشتن چنین محیطی، می‌بایست محیط‌زیست سالم و آلاینده‌ها محیط‌زیست توسط معلمان و مربیان به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت محیط‌زیست در زندگی انسانها، ترویج و گسترش فرهنگ حفظ محیط‌زیست به دانش‌آموزان و کودکان الزامی است‌.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: در حفظ محیط‌زیست مسئوولان و شهروندان هریک به نوبه خود مسئوول بوده و می‌بایست پاسخگو رفتارها و اقدامات خود باشند.

وی گفت: در مدارس علاوه بر آموزش علمی دانش‌آموزان باید اقدامات موثر در حفظ محیط‌زیست سالم و هوای پاک به دانش‌آموزان آموزش داده‌شود.

*همیاران محیط‌زیست حافظان محیط‌زیست سالم

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گنبدکاووس گفت: در مدارس دانش‌آموزانی به عنوان همیار محیط‌زیست معرفی می‌شوند که این افراد حافظان محیط‌زیست سالم بوده و در ترویج و نشر فرهنگ حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی هوا به همسالان خود نقش مهمی دارند.

احمد احمدی اظهارکرد: با توجه به افزایش آلاینده‌های محیط‌زیست در کلان شهرها و شهرهای بزرگ کشور، در سال ۷۴ از ۲۶ دی تا ۲ بهمن‌ماه به عنوان هفته هوای پاک نامگذاری شد ضمن اینکه در کشورهای جهان نیز روزهایی به نام روز بدون دود، روز بدون خودرو و روز هوای پاک در راستای فرهنگ حفظ محیط‌زیست نامگذاری شده‌است.

وی تصریح کرد: نیاز است در مدارس، جلسات، مراکز آموزشی و حتی محیط خانه، کودکان و دانش‌آموزان با عوامل داشتن محیط‌زیست سالم و هوای پاک و همچنین آلاینده‌هایی که به محیط‌زیست آسیب وارد می‌کنند آشنا شوند و فرهنگ حفظ محیط‌زیست از کودکی در خانواده‌ در بین فرزندان نهادینه شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: کاهش پوشش گیاهی مراتع و خشک شدن تالاب‌ها از عوامل موثر در آلودگی محیط‌زیست و تولید ریزگردها است و کاشت درخت و نهال می‌تواند در تولید اکسیژن پاک و محیطی سالم به ما کمک کند.

وی گفت: استفاده از دوچرخه و یا خودروهای حمل‌ونقل عمومی در افزایش هوای پاک محیط زندگی ما تاثیر بسزایی دارد.

*آموزش حفظ محیط‌زیست هدف اصلی موسسه سبزگامان بسکی

مدیرعامل موسسه سبزگامان بسکی در این مراسم گفت: در راستای اندیشه مرحوم غلامعلی بسکی پدر طبیعت ایران بر حفظ محیط‌زیست زندگی، موسسه سبزگامان بسکی توسط خانواده آن مرحوم ثبت شد و مهمترین هدف آین موسسه در راستای حفظ محیط‌زیست آموزش به ویژه به کودکان و دانش‌آموزان است.

بهناز بسکی اظهارکرد: مسائل محیط‌زیستی، کاشت درخت و پاکیزه نگه داشتن محیط‌زیست و جنگل‌ها از اهداف این موسسه است و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده‌است.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از نقاشی و دست‌سازه‌های دانش‌آموزان در حوزه محیط‌زیست و هوای پاک برپا شد و زنگ هوای پاک با حضور مسئوولان نواخته شد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir