13 بهمن 1402
52

فرماندار شهرستان گالیکش گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در ایام دهه‌های فجر و هفته‌های دولت، یک هزار و ۴۸۵ پروژه و طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار یک هزار و ۱۵۱ میلیارد و ۴۵۸ میلیون تومان در شهرستان گالیکش افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده‌است.

اجرای ۱۴۸۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در گالیکش

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان گالیکش، محمدرضا میرنیا صبح امروز در دومین روز دهه فجر در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: مراسم متمرکز عملیات اجرایی و یا افتتاح پروژه‌های دهه فجر امسال در شهرستان گالیکش، روز دوشنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با ۱۱۲ پروژه عمرانی و اقتصادی و اعتبار بیش از ۳۶۷ میلیارد تومان برگزار می‌شود. 

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، در ایام دهه‌های فجر و هفته‌های دولت، تعداد یک هزارو ۴۸۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار یک هزار و ۱۱۵ میلیارد و ۴۵۸ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده‌ که از این تعداد ۸۰۸ پروژه و طرح اقتصادی و ۶۷۷ پروژه عمرانی است.

*بهره‌برداری سه کیلومتر از محور اصلی گالیکش به جنگل گلستان

فرماندار شهرستان گالیکش با اشاره به پروژه‌های ایام دهه فجر خاطرنشان کرد: سه کیلومتر از محور اصلی گالیکش به پارک ملی گلستان از پمپ بنزین تا ورودی شهر گالیکش شامل زیرسازی، آسفالت  و ابنیه پل ورودی که در سیل اخیر تخریب شده‌ بود با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی ادامه داد: بهره‌برداری فاز دوم دهکده گیاهان دارویی شهرستان شامل مخزن آب بتنی، ایستگاه گاز و پست برق ۲۰ کیلو ولتی با اعتبار بالغ بر ۴ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های ایام دهه فجر است‌.

میرنیا گفت: افتتاح مدرسه ۶ کلاسه مهردشت «قانجق» با اعتبار ۷ میلیارد تومان، افتتاح بلوار امام رضا(ع) شهر صادق‌آباد به طول ۹۰۰ مترمربع و اعتبار ۵ میلیارد تومان و آیین بهره‌برداری فاز یک مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان گالیکش شامل بخش اداری و اتاق‌های انجمن‌های فرهنگی و هنری بعد از ۱۰ سال بلاتکلیفی از دیگر پروژه‌های مهم این هفته در شهرستان است.

*تخصیص اعتبار برای استادیوم ۳ هزار نفری گالیکش

وی با اشاره به پروژه مجموعه ورزشی شهر گالیکش بیان کرد: این پروژه بیش از ۱۵ سال بلاتکلیف بود و در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان گلستان مورد توجه قرار گرفت و اعتبارات ویژه‌‌ای برای تکمیل آن تخصیص یافت.

فرماندار شهرستان گالیکش ابراز کرد: در سفر نخست رئیس‌جمهور به استان گلستان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۷۶ میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی و مصوبات سفر برای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی برای شهرستان گالیکش تخصیص یافت.

وی در بخش دیگری با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفند ماه امسال یادآور شد: تاکنون ۱۳ جلسه ستاد انتخابات در شهرستان برگزار شده که ماحصل آن بیش از ۳۰ مصوبه است.

میرنیا خاطرنشان‌کرد: تعداد ۷۹ شعبه اخذ رای در شهرستان برای جمع‌آوری رای مردم پیش‌بینی شده‌ که از این تعداد ۲۶ شعبه شهری و ۵۳ شعبه روستایی است؛ همچنین ۱۵ شعبه سیار هم برای شهر و روستاهای شهرستان در نظر گرفته‌ شده‌است.

وی بیان کرد: رشد و توسعه منطقه در گرو سلامت انتخابات است و تلاش مجموعه شهرستان در برگزاری انتخابات مبنی بر تاکید رهبر معظم انقلاب در چهار شاخص رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری فارغ از جانبداری و یا حمایت از یک شخص و گروه خاص است.

فرماندار شهرستان گالیکش ابرازکرد: برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در روز انتخابات تاکنون بیش از ۶۰ نشست مختلف با احزاب، گروه‌ها، معتمدین، رای اولی‌ها، روحانیون، اصحاب رسانه و اصناف برگزار شده‌ است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

 


https://gorganema.ir