18 بهمن 1402
52

مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون گفت: تلاش‌های انجام شده در دیپلماسی اقتصادی استان به صورتی پیش رفته که ترکمنستان مشتاق ایجاد منطقه آزاد مشترک با گلستان است.

تمایل ترکمنستان برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن ملک حسینی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سیاست دولت استفاده بهینه از مناطق آزاد برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

‌وی ادامه داد: منطقه آزاد گلستان یک کد شناسه بین‌المللی دارد و اتفاقات بزرگی را می‌توان در منطقه آزاد اینچه‌برون رقم زد.

مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون اظهار کرد: مناطق آزاد فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران است که در صورت استفاده بهینه از منطقه آزاد شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان گلستان و حتی کل کشور خواهیم بود.

ملک‌حسینی بیان کرد: تلاش‌های انجام شده در دیپلماسی اقتصادی استان به سمتی پیش رفته که کشور دوست و همسایه ترکمنستان تمایل به ایجاد منطقه آزاد مشترک دارد.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد اینچه‌برون در استان گلستان به عنوان مگاپروژه تعریف شده و در کنار کریدور شمال به جنوب به عنوان پروژه‌های تحول‌زا در استان مطرح و مورد پیگیری است.

مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون تصریح کرد: وجود راه‌آهن، شهرک صنعتی، گمرک و پتروشیمی از مهمترین مسائلی است که باعث تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون شده است.

ملک حسینی گفت: اساسنامه منطقه آزاد اینچه‌برون در کمتر از هشت ماه مصوب شد و کد شناسه ملی برای این منطقه صادر شده است که اقدامی بسیار مهم و ارزشمند است.

وی اضافه کرد: تثبیت اراضی و صدور بیش از ۸ هزار هکتار از استاد مالکیت اراضی منطقه آزاد اینچه‌برون اقدام مهم دیگری بود که در این مدت انجام شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون تصریح کرد: بیش از ۴۰ تفاهمنامه همکاری با مجموعه‌های مختلف در این مدت به امضا رسیده و در تلاشیم این تفاهمنامه‌ها تبدیل به قرارداد شود.

ملک‌حسینی تاکید کرد: معرفی منطقه آزاد اینچه‌برون را به چندین زبان دنیا ترجمه و در نمایشگاه‌های بین‌المللی ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: ۱۱۰ بسته سرمایه‌گذاری با نگاه و رویکرد منطقه آزاد اینچه‌برون تدوین شده و در ذون‌های مختلف تعیین و ارائه شده است.

گفتنی است، منطقه آزاد اینچه‌برون دارای ۱۲ هزار و ۵۷۷ هکتار مساحت و به عنوان دروازه ورود به آسیای میانه محسوب می‌شود.

این منطقه در حدفاصل ۴۰ کیلومتری گرگان به عنوان مرکز استان گلستان واقع شده است. 

استان گلستان نهمین منطقه آزاد مصوب کشور است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴


https://gorganema.ir