04 شهریور 1403
33

شیفتگان و عاشقان حسینی که نتوانستند در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به کربلا بروند، از صبح امروز مسیرهای منتهی به امام‌زادگان و بقاع متبرکه را به چشمانی اشکبار و حسرتی بر دل طی کردند.

پیاده‌روی حسرت‌بارِ جاماندگان اربعین در گرگان + فیلم
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، این روزها خیلی‌ها بار سفر بستند و دل به جاده عاشقی زدند تا مسیر نجف تا کربلا را به عشق امام حسین (ع) پیاده طی کنند، اما خیلی‌های دیگر هم هستند که از این قافله جا ماندند و با آه و حسرتی بر دل، از قاب دوربین‌ها نظاره‌گر این شور و دلدادگی هستند.

به رسم چند سال اخیر مردم گلستان همراه و همگام با مردم سراسر کشور در اربعین حسینی با پای پیاده مسیرهای منتهی به آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه را طی می‌کنند.

مردم گلستان امروز بیش از 13 کیلومتر را به نیت قدم گذاشتن در مسیر نجف تا کربلا، پیاده‌روی کردند. طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی مربوط به مردم گالیکش است که از ساعت 4:30 دقیقه صبح امروز مسیری 30 کیلومتری را تا حرم مطهر امام‌زاده یحیی بن زید (ع) پیاده طی کردند.

.

مراسم پیاده‌روی اربعین امروز در 22 نقطه استان گلستان با حضور پرشور دلدادگان حسینی برگزار شد و در این مسیر جلوه‌هایی ناب از ابراز ارادت این مردم به ساحت امام آزادگان عالم، حضرت حسین (ع) به ثبت رسید.

مردم گلستان در مسیرهای راهپیمایی با سر دادن شعار هیهات من الذله، بر استکبارستیزی این ملت تأکید کردند و با فریادهای مرگ بر اسرائیل، بصیرت خود را به رخ کشیدند.

در مسیرهای پیاده‌روی اربعین و در سرزمین برادری، شیعه و سنی در کنار هم و در مسیر امام حسین (ع) قدم برداشتند و حدود 400 موکب نیز در این مسیر به عزاداران حسینی خدمات‌رسانی کردند.

انتهای پیام/582/


https://gorganema.ir