07 شهریور 1403
23

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، گفت: تعداد مدارس غیرمقاوم و ناایمن در استان از 18 درصد در سال 1400 اکنون به حدود 15 درصد رسیده است.

کاهش مدارس غیرمقاوم و ناایمن در گلستان
- اخبار استانها -

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان، اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی در کشور 5.2 مترمربع است که در استان گلستان این شاخص حدود 4.6 مترمربع بود و بعد از سه سال تلاش و همراهی خیران، این سرانه به 4.8 درصد ارتقا پیدا کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با بیان اینکه تلاش ما دستیابی و رسیدن به متوسط سرانه فضاهای آموزشی در کشور است، گفت: بخشی از مدارس استان ناایمن و غیرمقاوم است که تعدادی از این مدارس تخریبی است و مشکلات تعدادی دیگر هم با مقاوم‌سازی، برطرف می‌شود.

وی افزود: در سال 1400 حدود 18 درصد مدارس استان ناایمن و غیرمقاوم بود که بعد از سه سال تلاش و همراهی خیران برای نوسازی و بهسازی فضاهای آموزشی این شاخص به 15 درصد کاهش یافت.

فراهی با ابراز نگرانی از تحصیل دانش‌آموزان در برخی مدارس ناایمن و تخریبی در استان بیان داشت: در حال حاضر حدود 5 تا 6 درصد مدارس استان تخریبی است و تلاش ما این است در یک برنامه سه ساله تعداد این مدارس را به کمتر از دو درصد برسانیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان اضافه کرد: در کنار نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس و همچنین احداث فضاهای آموزشی جدید، کیفیت آموزشی در مدارس هم دارای اهمیت است و در سه سال اخیر نیز اعتبارات خرید تجهیزات الکترونیک برای مدارس استان 5 برابر افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/582/


https://gorganema.ir