07 شهریور 1403
25

مدیرکل بنیادمسکن گلستان، گفت: امروز بیش از دو هزار واحد مسکونی در روستاهای استان که عملیات احداث آنها از دهه فجر پارسال آغاز شده بود، با هزینه بیش از 306 میلیارد و 200 میلیون تومان افتتاح و تحویل روستاییان شده است.

۲۰۰۰ نفر از روستائیان گلستانی صاحب خانه شدند
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، داوود خسروی ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های حوزه بنیادمسکن در هفته دولت که در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: در هفته دولت امسال بیش از 362 میلیارد تومان پروژه در روستاهای استان گلستان افتتاح شده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در روستاها و اجرای فازهای مختلف طرح‌های هادی افزود: در این ایام 177 پروژه طرح هادی در روستاهای استان با اعتباری بالغ بر 56 میلیارد و 156 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به روند خوب مقاوم سازی مسکن روستایی در سال‌های اخیر و افزایش میزان تسهیلات نوسازی واحدهای فرسوده بیان داشت: امروز بیش از دو هزار واحد مسکونی در روستاهای استان که عملیات احداث آنها از دهه فجر پارسال آغاز شده بود، با بیش از 306 میلیارد و 200 میلیون تومان  افتتاح و تحویل روستاییان شده است.

خسروی خاطرنشان کرد: برای سال جاری 6 هزار فقره سهمیه تسهیلات 350 میلیون تومانی نوسازی مسکن روستایی به استان گلستان اختصاص پیدا کرده است و تلاش می‌کنیم همه تسهیلات اختصاص یافته به استان را جذب کنیم.

وی گفت: براساس آخرین بررسی‌های انجام شده در روستاهای استان از مجموع بیش از 228 هزار واحد مسکونی حدود یکصد هزار واحد آن ناایمن و غیرمقاوم است و از دهه 80 تاکنون نیز بیش از 83 هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی و مقاوم سازی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: امروز در شهرستان گنبدکاووس نیز 21 پروژه طرح هادی با اعتبار 9 میلیارد و 797 میلیون تومان و 318 واحد مسکونی روستایی با اعتبار 47 میلیارد و 700 میلیون تومان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/582/


https://gorganema.ir