11 شهریور 1403
21

معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان گلستان با اشاره به تشکیل پرونده حقوق عامه برای پیگیری مشکلات شهرک زیتون گرگان، گفت: دادستان در 9 بند مصوبات را به دستگاه‌های خدمات‌رسان ابلاغ کرد و تاکنون شهرداری و پلیس آگاهی گزارشی از اقدامات خود را ارائه دادند.

پیگیری پرونده حقوق عامه در شهرک زیتون به کجا رسید؟
- اخبار استانها -

مهدی سیاری در گفت‌وگو با تسنیم در گرگان، بر رفع معضلات و مشکلات محله‌های کم‌برخوردار تأکید کرد و اظهار داشت: در کنار همه فعالیت‌ها و اقداماتی که در حوزه زیرساختی و عمرانی در محله‌های کم‌برخوردار انجام می‌شود، موضوع توانمندسازی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است.

معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان گلستان با اشاره به وظایف ذاتی دستگاه قضایی در خصوص پیگیری حقوق عامه گفت: حضور در محلات مختلف استان به ویژه در گرگان و روستاهای اطراف این شهرستان در قالب میز خدمت دستگاه قضایی (شوق زندگی) در راستای احقاق حقوق عامه است.

وی افزود: با انجام کار کارشناسی در هر منطقه و محله کم‌برخوردار شهر، ابتدا معضلات و مشکلات احصا می‌شود و در گام بعدی میز خدمت با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان با اشاره به برگزاری میزهای خدمت قضایی در محله‌های انجیرآب، قلعه حسن، شهرک زیتون، الغدیر، اسلام‌آباد و کوی عرفان در شهر گرگان و همچنین در دیگر شهرستان‌ها از جمله قلعه قافه، دوزین و غیره، گفت: میزهای خدمات قضایی اقدامی مشترک از سوی دادستانی مرکز استان، معاون حقوق عامه، مجتمع شوق زندگی و معاونت پیشگیری است که پس از حضور در محله‌های کم‌برخوردار و احصای معضلات و مشکلات، پرونده حقوق عامه در دادستانی تشکیل می‌شود و به هر یک از موضوعات به صورت جداگانه پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری مصوبات و نتیجه‌محوری مهم‌ترین بخش میزهای خدمت است و به صرف مکاتبات اکتفا نمی‌شود و تا حصول نتیجه پیگیری احقاق حقوق عامه خواهیم بود، هر چند برخی از مکاتبات با نوع اقدام شاید زمان طولانی‌تری ببرد مانند مشکل آب شرب برخی روستاها که پس از 1.5 سال پیگیری به نتیجه رسید.

سیاری با اشاره به پیگیری پرونده حقوق عامه انجیرآب بیان کرد: این پرونده در همه حوزه‌ها از جمله موضوعات بهداشتی، آسیب‌های اجتماعی، رفاهی، توانمندسازی اهالی این محله و غیره در معاونت حقوق عامه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: برخی از این محله‌ها که میزهای خدمت قضایی در آنها برگزار می‌شود، جزو مناطق حاشیه‌نشین هستند و مهم‌ترین موضوع در این محله‌ها، انجام اقدامات عمرانی و زیرساختی است. در خیلی از این محله‌های کم برخوردار، شهرداری گرگان با جذب سرمایه‌گذار اقدامات خوبی را انجام داده است و در برخی از موضوعات مانند بازار موزه هفت شهر و تپه تاریخی قلعه خندان اختلافاتی با برخی دستگاه‌ها مانند اوقاف، میراث فرهنگی و اداره ثبت وجود دارد که دادستانی از باب مصلحت، دستگاه‌های اجرایی را در کنار هم قرار داده و در حال رفع مشکل است.

معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات عمرانی در محله‌های کم‌برخوردار، توانمندسازی اهالی این محله‌ها نیز باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد. تا زمانی که اهالی این محله‌ها شرایط یک زندگی متوسط را نداشته باشند، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که آسیب‌ها و جرایم کاهش پیدا کند. توانمندسازی اهالی این محلات با تأکید بر کسانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، از جمله ماموریت‌های دستگاه‌های اجرایی و خدماتی است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده حقوق عامه برای پیگیری مسائل و مشکلات شهرک زیتون گرگان، گفت: نخستین میز خدمت قضایی استان در سال جاری در این محله برگزار شد و دادستان مرکز استان در 9 بند مصوبات را به دستگاه‌های خدمات‌رسان ابلاغ کرد.

سیاری با اشاره به پیگیری‌های دادستان مرکز استان در خصوص رفع مشکلات، عنوان کرد: اداره کل راهداری در خصوص وضعیت سامانه‌های نظارتی و مراقبتی هوشمند و معابر این محله، اداره کل راه و شهرسازی در خصوص امنیت پارک‌ها به منظور پیشگیری از سرقت به عنوان مبحثی از مقررات ملی ساختمان و تدوین پیوست‌های حفاظتی و انتظامی باید اقدامات لازم را انجام دهند، همچنین به برخی دستگاه‌های دیگر از جمله آب و فاضلاب، مرکز بهداشت، آموزش و پرورش، نظارت بر اماکن، اتاق اصناف و غیره نیز وظایف قانونی گوشزد و ابلاغ شده است.

وی همچنین گفت: با شهرداری گرگان نیز در خصوص پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، افزایش سرانه فضای سبز منطقه، ساماندهی وضعیت پیاده‌راه و تسهیل تردد عابران از معبر مکاتبه شده است و تاکنون شهرداری گرگان و پلیس آگاهی نیز اقدامات انجام شده خود را گزارش دادند و در حال دریافت گزارش از دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان هستیم.

انتهای پیام/582/


https://gorganema.ir