18 شهریور 1404
2

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ارائه هفتاد و دو خدمت ثبتی به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت این خدمات با حذف مکاتبات فیزیکی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دسترس متقاضیان قرار دارد.

۷۲ خدمت ثبتی در کشور الکترونیکی شد
به گزارش خبرگزاری گرگان ما
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسن بابایی امروز در بازدید از دادگستری بندرگز با اشاره به حرکت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سمت هوشمندسازی و الکترونیکی شدن خدمات، اظهار کرد: 72 خدمت ثبتی که در سطح کشور ارائه می‌شود، غالباً به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به کاغذ انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این خدمات دسترسی پیدا کنند.

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تجربه گذشته استعلام‌های طولانی و زمانبر سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی افزود: اکنون این استعلام‌ها به صورت برخط و الکترونیکی در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد و دیگر نیازی به مکاتبات فیزیکی نیست. این اقدام، بخشی از تحول و تعالی سازمان ثبت در مسیر هوشمندسازی و کاهش فرآیندهای کاغذی است.

وی همچنین به همکاری گسترده سازمان ثبت با سایر دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: امروزه ارتباط سازمان ثبت با دیگر نهادها از طریق وب‌سرویس‌ها و بستر الکترونیک برقرار شده و بسیاری از مکاتبات و مراجعات فیزیکی حذف شده است. این تغییرات موجب تسهیل و تسریع ارائه خدمات به مردم و کاهش هزینه‌ها و زمان شده است.

بابایی در ادامه با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی اظهارکرد: هدف ما این است که تمام واحدهای ثبتی در سراسر کشور به صورت کامل هوشمند و الکترونیکی شوند و اگر هنوز در برخی مناطق استعلام‌ها به صورت فیزیکی انجام می‌شود، با پیاده‌سازی کامل این فرآیندها، تمامی خدمات ثبتی به صورت برخط ارائه خواهد شد.

وی همچنین از برنامه‌های روزانه خود در بندرگز خبر داد و گفت: دیدار با خانواده شهید قندهاری از جمله برنامه‌های امروز ما بود که ضمن تقدیر از ایثارگری شهدا، فرصتی برای ارتباط نزدیک‌تر با مردم و آشنایی با دغدغه‌های آنان فراهم شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تحول و هوشمندسازی در سازمان ثبت را یکی از اولویت‌های اساسی دولت و قوه قضائیه دانست و گفت: این حرکت در دوران تحول تعالی شتاب بیشتری گرفته است و با ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی و برخط، علاوه بر کاهش مراجعه حضوری مردم، زمینه شفافیت و دقت بیشتر در انجام امور ثبتی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته، استعلام‌ها و مکاتبات با سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی زمانبر بود و با راه‌اندازی سیستم‌های برخط، متقاضیان اکنون در کمترین زمان ممکن به نتایج مورد نظر دسترسی دارند. امیدواریم به زودی تمامی فرآیندهای ثبتی کشور به صورت کامل الکترونیکی شود و هیچ استعلام و مکاتبه‌ای به شیوه فیزیکی انجام نشود.

به گفته بابایی، این اقدامات علاوه بر تسهیل دسترسی مردم، موجب افزایش اعتماد عمومی به سیستم قضایی و ثبتی کشور شده و مدیریت بهینه منابع انسانی و مالی را نیز به همراه دارد.

وی تأکید کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مسیر الکترونیکی شدن و هوشمندسازی، با تمام ظرفیت و همکاری سایر دستگاه‌ها تلاش خواهد کرد تا خدمات 72گانه ثبتی با کیفیت بالا، سرعت عمل و دقت کامل به مردم ارائه شود و همه واحدهای ثبتی در سراسر کشور، به صورت جامع و الکترونیک اداره شوند.

انتهای پیام/


https://gorganema.ir