22 آذر 1401
202

بنا به گفته وزیر خارجه مجارستان، اتحادیه اروپا در نظر دارد در بسته تحریمی جدید خود علیه روسیه، شماری دیگر از اتباع این کشور را در فهرست سیاه قرار دهد.

مجارستان:اروپا بخش انرژی و هسته ای روسیه را تحریم نمی کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه مجارستان جزئیاتی از بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه را مطرح کرد.

در حالیکه سران اتحادیه اروپا هنوز موفق به اجماع نظر بر سر بسته نهم تحریم های روسیه نشده اند، وزیر خارجه مجارستان امروز دوشنبه در اظهاراتی عنوان کرد که در بسته نهم تحریمی بروکسل علیه مسکو، تحریم‌ها علیه بخش انرژی و انرژی هسته‌ای روسیه گنجانده نشده است.

بنا به گفته این مقام مجارستان، اتحادیه اروپا در مجموع در نظر دارد در قالب بسته نهم تحریم های خود علیه روسیه، ۱۴۱ فرد روس را تحت تحریم قرار دهد.

در همین راستا «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه اعلام کرد که دیپلمات های ارشد این اتحادیه در نشست خود بروکسل بر سر بسته نهم تحریم ها علیه روسیه به توافق نرسیدند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره تاکید کرد که اختلاف نظرها میان اعضای این اتحادیه همچنان پابرجاست، بنابراین، مذاکرات آنها بر سر تحریم ها بسیار دشوار پیش بینی می شود.

تحریم بهانه کشورهای غربی در قبال جنگ روسیه و اوکراین است.


https://gorganema.ir