19 بهمن 1401
86

نخست‌ وزیر مجارستان از سران اتحادیه اروپا و نیز کشورهای عضو خواسته است تا درباره تبعات تحریم علیه روسیه بیاندیشند.

ویکتور اوربان: اروپا بازهم تبعات تحریم علیه روسیه را بررسی کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر نخست‌ وزیر مجارستان امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که «ویکتور اوربان» نخست‌ وزیر این کشور خواستار بررسی دوباره اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به بهانه موضوع اوکراین شده است.

در بیانیه مذکور در این خصوص آمده است که ویکتور اوربان درباره تحریم های اعمالی بروکسل علیه مسکو هشدار داده و تبعات آن را متوجه کشورهای عضو دانسته است.

نخست وزیر مجارستان در این باره از سران اتحادیه اروپا و نیز کشورهای عضو این اتحادیه خواسته است تا رایزنی‌ ها برای بازنگری کردن در تحریم‌ ها علیه روسیه را آغاز کنند.

این نشست مجازی با شرکت «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا، رئیس‌ جمهور بلغارستان و نخست‌ وزیران لهستان، بلژیک، فنلاند، مالت و مجارستان برگزار شد تا طرفین درباره نشست دو روزه اتحادیه اروپا رایزنی کنند.

قرار است نشست اتحادیه اروپا روزهای نهم و دهم فوریه (۲۰ و ۲۱ بهمن ماه) در بروکسل برگزار شود.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان پیشتر هم با تاکید بر موضع خود در قبال جنگ جاری بین روسیه و اوکراین، گفته بود که در این جنگ تنها بازنده اروپا و تنها برنده هم آمریکا است.

اوربان تاکید کرد که اتحادیه اروپا آنقدر شهامت ندارد که بپذیرد سیاست تحریمی که علیه مسکو اعمال کرده، اشتباه بوده و مجارستان هم آنقدر توانایی ندارد که موضع کشورهای بزرگ‌تر را تغییر دهد و تحریم‌ ها علیه روسیه هرچند بی‌ ثمر، اما احتمالاً همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

اوربان پیش‌تر گفته بود که اروپا به خاطر متحدش یعنی آمریکا، قید انرژی روسیه را زد و مجبور شد که برای انرژی ۵ یا ۱۰ برابر بیشتر پول پرداخت کند و این موضوع به افزایش تورم هم دامن زده است.


https://gorganema.ir