01 اسفند 1401
212

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نسبت به موضع گیری ضد روسی مولداوی هشدار داد.

پسکوف: روابط روسیه و مولداوی پرتنش است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی ریاست جمهوری می گوید تنش درروابط میان این کشور و مولداوی به سطح بالایی رسیده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه روابط روسیه با مولداوی را بسیار پرتنش ارزیابی کرد.

یک هفته پس از اینکه مقامات کیشیناو مدعی شدند تلاش برای کودتای روسیه در این کشور را خنثی کرده اند، سخنگوی کرملین مقامات مولداوی را به دنبال کردن یک طرح ضد روسیه متهم کرد.

پسکوف در کنفرانس خبری روزانه خود یادآور شد که روسیه در ارتباط با نیروهای حافظ صلحی که، در منطقه جدا شده مستقر کرده است، رویکرد مسئولانه ای دارد. این مقام روس در عین حال به مولداوی نسبت به تشدید بیشتر اوضاع هشدار داد.

سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران تاکید کرد: روابط ما با مولداوی در حال حاضر بسیار پرتنش است. مولداوی همواره بر روی هر چیزی که ضد روسی است، متمرکز است و به آن سو گرایش دارد.

«مایا ساندو» رئیس‌جمهور مولداوی به همراه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اوایل ماه جاری میلادی مدعی شدند که اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می‌داد روسیه در حال طراحی کودتا برای سرنگونی مقامات مولداوی و ایجاد هرج و مرج در این کشور است.

در این راستا، اخیراً مولداوی بار دیگر مدعی رویت پهپادهای روسی در حریم هوایی خود شد. در گزارش ادعایی رسانه های مولداوی در خصوص این ادعا آمده است که مولداوی پس از دریافت گزارشی درباره حضور پهپاد روسیه در جنوب غربی اوکراین، واقع در نزدیک مرز با مولداوی، حریم هوایی خود را بسته است.


https://gorganema.ir