01 اسفند 1401
228

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا با وعده تداوم کمک های تسلیحاتی پا به اوکراین گذاشت.

مدودف: بایدن پس از گرفتن تضمین امنیتی وارد اوکراین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه نسبت به سفر رئیس جمهور آمریکا به کی یف پایتخت اوکراین واکنش نشان داد.

«دیمیتری مدودف» نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز دوشنبه و در واکنش به انتشار خبر سفر رئیس جمهور آمریکا به کی یف اعلام کرد که «جو بایدن» پس از دریافت تضمین‌های امنیتی وارد پایتخت اوکراین شد.

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه در پیامی متذکر شد که رئیس جمهور آمریکا در سفر امروز به کی یف، به رژیم اوکراین وعده حمایت و پشتیبانی نظامی تا آخرین لحظه را داد.

بایدن پس از حضور در کی یف گفت: در آستانه یک‌ساگی تهاجم روسیه به اوکراین، من امروز در شهر کی‌یف هستم تا با رئیس‌جمهور زلنسکی دیدار کنم و تعهد تزلزل‌ناپذیر ما از دموکراسی، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را اعلام کنم.

بایدن در ادامه مدعی شد: هنگامی که نزدیک به یک سال پیش پوتین این تهاجم را آغاز کرد تصور می‌کرد اوکراین ضعیف است و غرب متفرق و چندپاره. او تصور می‌کرد می‌تواند از ما پیشی بگیرد، اما در اشتباه بود. در یک سال گذشته آمریکا ائتلافی از کشورها از آتلانتیک تا اقیانوس آرام برای دفاع از اوکراین شکل داد؛ با کمک‌های بی‌سابقه نظامی، اقتصادی و حقوق بشری و این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.


https://gorganema.ir