01 اسفند 1401
179

نخست وزیر ایتالیا قرار است فردا در کی یف با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین دیدار و رایزنی کند.

نخست وزیر ایتالیا فردا با «زلنسکی» دیدار می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری راشا تودی، «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا قرار است فردا سه شنبه وارد کشور اوکراین شود.

بر اساس گزارش رویترز، نخست وزیر ایتالیا با ادعای نشان دادن حمایت ادعایی کشورش از اوکراین پس از «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا که هم اکنون در اوکراین به سر می برد، وارد کی یف خواهد شد.

از محورهای سفر وی به اوکراین، دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین و ارائه وعده های کمک رم به کی یف است.

در بیانیه صادره از سوی دفتر «جورجیا ملونی» در این خصوص آمده است که وی امروز دوشنبه در سفر به ورشو با رییس جمهور لهستان دیدار و گفتگو خواهد کرد. علاوه بر رایزنی درباره توسعه روابط میان دوکشور، طرفین در رایزنی ها امروز موضوعات مرتبط با اوکراین را نیز مورد تبادل نظر قزرار می دهند.

دخالت های خصمانه ایتالیا در اوکراین در حالیست که اکثریت مردم این کشور با ارسال سلاح جنگی از این کشور به مقصد کی یف مخالف هستند.

نتایج یک نظرسنجی تازه، که اوایل بهمن ماه از سوی یک روزنامه ایتالیایی منتشر شد، نشان می دهد دست کم ۵۸ درصد ایتالیایی ها از تصمیمات دولت های غربی برای ارسال مداوم سلاح به اوکراین رضایت ندارند.

بنا به اعلام این رسانه ایتالیایی، شرکت کنندگان در این نظرسنجی به طور خاص نگران این موضوع هستند که تصمیم اخیر دولت آلمان برای ارسال تانک های لئوپارد و به طور کلی ارسال مداوم سلاح از کشورهای غربی به اوکراین منجر به تشدید درگیری با احتمال دخالت مستقیم ناتو شود.

در این میان تنها ۳۳.۹ درصد از پاسخ دهندگان از ارسال سلاح به اوکراین به عنوان اقدامی مناسب از سوی غرب، حمایت کردند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد حداقل ۶۸.۵ درصد از مردم ایتالیا مخالف ورود ناتو به درگیری در اوکراین بوده و تنها ۱۶.۲ درصد موافق این موضوع هستند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی، تقریباً ۳۲.۵ درصد از شرکت کنندگان بر این باورند که توافق آتش بس میان اوکراین و روسیه حاصل خواهد شد. نزدیک به ۲۴.۹ درصد از شرکت کنندگان ایتالیایی این نظرسنجی نیز معتقدند که کمک های نظامی به کی یف به تدریج در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت.

در ادامه اقدامات جنگ‌افروزانه آمریکا و کشورهای غربی در اوکراین، در تازه‌ترین اقدام قرار است تانک‌های پیشرفته و سلاح‌های سنگین در اختیار ارتش اوکراین قرار گیرد.


https://gorganema.ir