01 اسفند 1401
243

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که این کشور محصولات الکترونیکی که می تواند برای اهداف نظامی به کار رود، به روسیه صادر نکرده است.

وزیر خارجه ترکیه: تراشه ای با کاربری نظامی به روسیه نداده ایم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر خارجه ترکیه هر گونه ارائه محصولات الکترونیکی با استفاده نظامی به روسیه را رد کرد.

«مولود چاووش اوغلو» وزیرخارجه ترکیه امروز در کنفرانس خبری پس از دیدار با همتای آمریکایی خود اعلام کرد که آنکارا به روسیه محصولات الکترونیکی قابل استفاده در صنایع دفاعی نداده است.

وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری امروز خود تاکید کرد که ادعاهایی مبنی بر اینکه ترکیه محصولات الکترونیکی را به روسیه داده، که قابلیت استفاده در صنایع دفاعی را دارد، نادرست است.

چاووش اوغلو ادامه داد: اگر تخلفی در این زمینه وجود داشته باشد، ما همه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

در اوایل فوریه، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد که آمریکا به ترکیه هشدار داده است که صادرات ریزتراشه ها و سایر محصولات الکترونیکی به روسیه که می تواند برای مقاصد نظامی استفاده شود، از نظر واشنگتن غیر قابل قبول است. در صورتی که این امر رخ دهد آمریکا مجبور خواهد شد محدودیت هایی را علیه شرکت ها یا بانک های ترکیه ای ناقض تحریم های روسیه، اعمال کند.

آمریکا به همراهی دیگر کشورهای غربی به بهانه جنگ در اوکراین تحریم های بی سابقه ای را علیه روسیه وضع کرده اند و نسبت به تخطی دیگر کشورها از این تحریم ها هشدار می دهند.


https://gorganema.ir