13 اردیبهشت 1402
93

دولت آمریکا در نظر دارد که تسلیحات جدید نظامی را به نام کمک به اوکراین در اختیار ارتش آن قرار دهد.

بسته تسلیحاتی جدید ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا در راه اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، دولت آمریکا با ارسال بسته تسلیحاتی جدید به مقصد اوکراین به راهبرد جنگ‌افروزانه خود در این کشور ادامه می‌دهد.

دولت آمریکا بسته‌ای به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار (۲۷۲ میلیون یورو) کمک نظامی جدید برای ارسال به اوکراین در نظر گرفته است. این بسته جدید شامل راکت های هوا به زمین، گلوله های توپخانه، هویتزر و مهمات جنگی می‌شود، که به زودی راهی کی‌یف می‌شود.

شماری از مقامات پنتاگون، که نخواستان هویت آنها فاش شود، روز سه‌شنبه بسته کمکی جدید آمریکا را در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس و دیگر رسانه‌ها تشریح کردند.

بنا به نوشته دویچه وله، بسته جدید تسلیحاتی آمریکا شامل موشک‌های Hydra-۷۰ است که از هواپیما شلیک می‌شوند.

همچنین تعدادی راکت سامانه‌های موشکی توپخانه هیمارس و همچنین خمپاره‌ها، هویتزرهای ۱۵۵ میلی متری و تفنگ‌های ضد تانک نیز در این بسته قرار دارد.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند». از آن زمان تاکنون ارسال تجهیزات نظامی از سوی آمریکا و متحدانش به اوکراین ادامه دارد.


https://gorganema.ir