21 خرداد 1402
54

رئیس امارات و رئیس جمهور ترکیه در دیداری مشترک، در خصوص تقویت روابط راهبردی میان دو کشور و گسترش همکاری‌های اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

روابط راهبردی و بحران‌های منطقه محور رایزنی «اردوغان» و «بن زاید»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد بن زائد آل نهیان» رئیس امارات در جریان دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های تقویت این روابط بحث و تبادل نظر کرد.

دو طرف در نشستی مشترک در خصوص گسترش همکاری‌های میان ترکیه و امارات در زمینه‌های مختلف و در چارچوب منافع مشترک رایزنی کردند.

بن زائد و اردوغان در این دیدار که در جریان سفر روز گذشته رئیس امارات به ترکیه صورت گرفت، در خصوص تقویت روابط راهبردی و همکاری‌های اقتصادی گسترده میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

آنها روند پیشرفت روابط دوجانبه میان ترکیه و امارات را در زمینه‌های مختلف از جمله زمینه‌های اقتصادی و تجاری و تکنولوژی‌های پیشرفته در کنار انرژی‌های تجدیدپذیر و امنیت غذایی و گردشگری در چارچوب توافق همکاری اقتصادی که مارس ۲۰۲۳ میان دوکشور امضا شد، بررسی کردند.

رئیس امارات و رئیس جمهور ترکیه نسبت به سطح بالای روابط میان دو کشور و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی آنها، ابراز خرسندی کرده و بر ضرورت نهادینه کردن الگوی همکاری مشترک در منطقه بر پایه حمایت از صلح و ثبات و ساختن آینده‌ای بهتر برای نسل‌های آتی، تاکید کردند.

آنها همچنین به لزوم تقویت همکاری‌های مشترک و سازنده برای دستیابی به راهکارهای حل چالش‌ها و بحران‌های کنونی منطقه و جهان اشاره کردند.

اردوغان در این نشست تاکید کرد که ترکیه اهمیت زیادی به روابط خود با امارات به عنوان شریک مهم این کشور در روند پیشرفت اقتصادی و حمایت از صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی، می‌دهد.


https://gorganema.ir