13 تیر 1403
5

معاون وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد: وضعیت «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» به انتخابات آمریکا بستگی دارد.

وضعیت «پیمان منع موشک‌های میان‌برد» به انتخابات آمریکا بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: وضعیت پیرامون پیمان منع موشک های میان برد (INF) بسیار جدی است.

معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: مسائل مرتبط با پیمان منع موشک های میان برد و تحولات آتی آن به انتخاب آمریکا در سال جاری (میلادی) بستگی دارد.

«سرگئی ریابکوف» در این خصوص افزود: روسیه پس از یک سری حوادث مربوط به نزدیک شدن خطرناک پهپادهای آمریکایی به جنگنده روسیه در آسمان سوریه، آغازگر تماس ها با آمریکا نخواهد بود.

این در حالیست که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود: هرگونه تهدید روسیه، از جمله استقرار موشک های میان برد آمریکایی در ژاپن، با پاسخ مناسب مسکو مواجه خواهد شد. رایزنی های اتمی واشنگتن و سئول باعث تشدید تنش ها در شبه جزیره کره شده و ثابت می کند که واشنگتن سیاست تهاجمی خود را در آنجا دنبال می کند.

معاهده «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» که در سال ۱۹۸۷ بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده امضا شد، این کشورها را از توسعه و در اختیار داشتن موشک های بالستیک و کروز با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر منع می کرد. در سال ۲۰۱۹، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از این معاهده خارج شد.


https://gorganema.ir