06 مرداد 1403
40

آق قلا- رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس گفت: امامان جماعت مهارت لازم برای مدیریت فرهنگی در مساجد را کسب کنند.

اولویت ائمه جماعت مساجد مدیریت فرهنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی فاطمی منش صبح شنبه در دوره آموزشی و بصیرتی بدو خدمت ویژه ائمه جماعات اهل سنت با موضوع مدیریت فرهنگی مساجد در مدرسه علمیه‌ام الابرار آق‌قلا گفت: ارتباط چهره به چهره از از عوامل مؤثر جذب مردم و خصوصاً جذب شاخصه‌های مورد نیاز به مساجد است و امامان جماعت باید مهارت‌های لازم برای مدیریت فرهنگی مساجد را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت، ماموم، محتوا و بنای مسجد، از ارکان مسجد است، افزود: مسجد زیبا بدون داشتن امام جماعت فایده‌ای ندارد و مسجدی که درون آن وحدت و دین نباشد مسجد اسلام نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس با بیان اینکه ماموم و نمازگزاران به زینت مجلس اضافه می‌کنند، گفت: بنا و ساختمان مسجد هم باید طوری باشد که انسان با ورودش به مسجد نوعی احساس آرامش و لذت دست یابد.

حجت الاسلام فاطمی منش اضافه کرد: اولین مکان مقدسی که در اسلام ساخته شد مسجد است و با مطالعه تاریخ اسلام می‌بینیم که مسجد فقط جایی برای اقامه نماز نیست بلکه محل درس قرآن، قضاوت، دارالحرب، محل خواندن خطبه عقد و … می‌باشد.

وی با ذکر اهمیت ارائه محتوای مناسب برای سنین مختلف در مساجد گفت: امام مسجد باید دارای محبوبیت باشد و در کنار آن نیز با منظم بودن دارای مقبولیت خوبی بین مردم و جماعت خود داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس ادامه داد: لبخند زدن، خوش برخوردی، خوش رویی، خوش‌پوشی، هدیه دادن، خوب گوش دادن به حرف مردم و …، برای امام جماعت محبوبیت می‌آورد.

حجت الاسلام فاطمی منش با بیان اینکه نظم در محبوبیت امام جماعت مؤثر است، افزود: مردم اگر امام جماعت خود را قبول داشته باشند مدیریت خوبی می‌تواند داشته باشد و هم اینکه مقبولیت از مستند حرف زدن به دست می‌آید.

وی همچنین گفت: ارتباط چهره به چهره را از عوامل مؤثر جذب مردم و خصوصاً جذب شاخص‌های فرهنگی، مادی، ورزشی، اجتماعی برای مساجد است و امامان جماعت باید مهارت‌های لازم برای مدیریت فرهنگی مساجد را داشته باشند.

حجت الاسلام فاطمی منش ادامه داد: برگزاری کلاس تفسیر، احکام و … ویژه سنین مختلف همچون کودکان، نوجوانان، جونان، عموم مردم و بانوان از دیگر راه‌های مدیریت فرهنگی مساجد است.


https://gorganema.ir