29 مرداد 1403
20

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از پرداخت 80 درصد مطالبات گندمکاران در استان خبر داد و پیش بینی کرد تا پایان فصل خرید، یک میلیون و 130 هزار تن گندم در استان به صورت تضمینی خریداری شود.

تداوم برداشت گندم/ خرید یک میلیون و ۱۳۰ هزارتن محصول
- اخبار استانها -

روح‌اله مهری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهارداشت: تا کنون یک میلیون و 110 هزار تن گندم به صورت تضمینی در استان خریداری شده است و با توجه به تداوم برداشت محصول در اراضی بالادست و کوهپایه‌ای، پیش بینی می‌کنیم تا 20 هزار تن دیگر محصول از کشاورزان خریداری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به رشد 4 برابری قیمت خرید تضمینی گندم در دولت شهید رئیسی، گفت: تا کنون حدود 80 درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است. به نحوی که بهای 845 هزار تن گندمی که از یکم تا بیست و سوم خرداد خریداری شده است، تسویه شده است.

وی افزود: همچنین 50 درصد بهای گندمی که از 23 خرداد تا 20 تیرماه نیز خریداری شده نیز پرداخت شد و کشاورزانی که از 20 تیر تا 7 مرداد ماه گندم خود را تحویل مراکز دولتی دادند بین 26 تا 30 درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

مهری بیان داشت: بهای مجموع گندم خریداری شده در استان بالغ بر 19 هزار  500 میلیارد تومان بود که تاکنون 15 هزار و 500 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده و حدود 4 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران باقی مانده است.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir