30 مرداد 1403
24

مدیرکل شیلات گلستان گفت: به زودی مزرعه دو هزار تنی پرورش ماهیان خاویاری در منطقه چاپاقلی و قره‌سو نیز آغاز خواهد شد که وسعت این سایت پرورشی 50 هکتار خواهد بود.

ایجاد مزرعه ۲ هزار تنی پرورش ماهیان خاویاری در گلستان
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، اسماعیل جباری ظهر امروز در نشست خبری اظهارداشت: مجتمع پرورش میگو گمیشان یکی از پاک‌ترین مجتمع‌های پرورش میگو در کشور است و خوشبختانه آلودگی و بیماری در این مجتمع گزارش نشده است.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به آغاز برداشت میگو از تنها مجتمع پرورشی شمال کشور از 15 شهریورماه، پیش بینی کرد امسال  بیش از 4 هزار تن میگو در استان تولید شود.

وی یکی از مهم‌ترین موضوعات در بخش تولید و پرورش میگو را تکمیل زنجیره آن عنوان کرد و با اشاره به بهره برداری از دو مرکز عمل‌آوری میگو با ظرفیت دو هزار تن میگو در سال گذشته گفت: با افتتاح این دو مرکز تعداد مراکز عمل آوری میگو در استان به 9 واحد افزایش یافت.

جباری با اشاره به پیش بینی اعتبار 20 میلیارد تومانی برای لایروبی کانال آبرسان به سایت میگو افزود: این پروژه با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) انجام شد و توانست مجتمع پرورش میگو را در گمیشان نجات دهد. همچنین فاز دوم در 6 هزار هکتار در نظر گرفته شده که کار اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود و واگذاری این مزارعه پرورش با اولویت بومیان منطقه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌هایی که برای توسعه و پرورش ماهیان خاویاری در استان وجود دارد، گفت: در دولت سیزدهم 5 مزرعه پرورش ماهی خاویاری در استان ایجاد شده که در حال حاضر تعداد این مزارع به 11 سایت رسیده است.

مدیرکل شیلات گلستان همچنین اعلام کرد: به زودی مزرعه دو هزار تنی پرورش ماهیان خاویاری در منطقه چاپاقلی و قره‌سو نیز آغاز خواهد شد که وسعت این سایت پرورشی 50 هکتار خواهد بود.

انتهای پیام/582/.


https://gorganema.ir