30 مرداد 1403
22

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: تردد ناوگان حمل بار و ترانزیت کالا از مرز اینچه برون در حال حاضر روزانه به بیش از 120 دستگاه کامیون رسیده و  تجارت چمدانی نیز از این مرز زمینی در حال انجام است.

تردد کامیون‌ها از مرز اینچه‌برون به ۱۲۰ دستگاه رسید
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عادل مصدقی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در دولت سیزدهم حدود 10 هزار میلیارد تومان برای کیفیت‌بخشی راه‌ها، ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی، بازسازی و نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی به ویژه  اتوبوس‌ها، ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز و غیره هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به آسفالت حدود یکهزار کیلومتر از راه‌های روستایی و بین شهری گفت: در 33 ماه فعالیت دولت شهید رئیسی در استان بیش از 750 کیلومتر روکش آسفالت، لکه‌گیری و آسفالت حفاظتی در مسیرهای اصلی و فرعی استان و همچنین 185 کیلومتر راه روستایی استان آسفالت و بهسازی شد.

وی با اشاره به شناسایی 95 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان گلستان بیان داشت: تا کنون 60 نقطه حادثه‌خیز در طول جاده‌های استان برطرف شده است و تلاش می‌کنیم 35 نقطه باقی مانده دیگر را تا پایان سال ایمن سازی کنیم. همچنین باتوجه‌ به شرایط ترافیکی در سنوات اخیر 8 دوربرگردان ناایمن، استانداردسازی و 58 دستگاه انواع ابنیه فنی نیز احداث و تعریض شده است.

مصدقی یکی دیگر از اقدامات ماندگار و اثرگذار دولت سیزدهم را فعالسازی مرز اینچه‌برون عنوان کرد و گفت: مرز اینچه‌برون از سال 1398 بسته شد و تردد از این مرز به صفر رسید تا اینکه در سال 1402 استاندار گلستان در سفری که به ترکمنستان داشت، پیگیر این موضوع شد و با دیپلماسی دولت سیزدهم این مرز پس از گذشت بیش از دو سال بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: تردد ناوگان حمل بار و ترانزیت کالا از مرز اینچه برون در حال حاضر روزانه به بیش از 120 دستگاه کامیون رسیده و  تجارت چمدانی نیز از این مرز زمینی در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در ادامه با بیان اینکه مشکلی برای اعزام زائران اربعین از استان وجود ندارد، گفت: افزود: تا صبح امروز  بیش از 5 هزار و 400 زائر با استفاده از 294 سرویس به مرزهای مهران و خسروی اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه 87 درصد زائران گلستانی مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند، بیان داشت: بخشی از زائران نیز در حال بازگشت به استان هستند و 3 هزار و 133 زائر با 108 دستگاه اتوبوس به استان بازگشته‌اند.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir