31 مرداد 1403
28

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: اخذ مجوز مالی 15 هزار متر مکعب شیرین‌سازی آب دریای خزر که به‌زودی سازمان برنامه و بودجه مجوز خرید تضمینی آن را صادر خواهد کرد.

۱۵ هزارمترمکعب از آب دریای خزر شیرین‌سازی می‌شود
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ایرج حیدریان ظهر امروز در نشست خبری اظهارداشت: در هفته دولت امسال عملیات اجرایی و افتتاح 31 پروژه به ارزش 319 میلیارد تومان انجام می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: در دولت سیزدهم 30 حلقه چاه برای تأمین آب شرب استان گلستان حفر و تجهیز شده است که با بهره برداری از این چاه‌ها  571 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب شرب در استان افزوده شده است.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در تأمین آب شرب در سطح استان به ویژه در حوزه شهری وجود دارد برای رفع این نقیصه، حجم مخازن ذخیره سازی آب در استان بالغ بر 30 هزار متر مکعب افزایش پیدا کرد.

حیدریان درباره آخرین وضعیت احداث شبکه آبیاری و زهکشی سد قره سو- زرین‌گل بیان داشت: از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی 92.2 میلیون یورو برای این پروژه اختصاص یافت که اقدامی ارزشمند است.

وی با اشاره به اختصاص یکهزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای سد نرماب در دولت سیزدهم گفت: در دولت سیزدهم مجموع اعتباری بالغ بر سه هزار و 830 میلیارد تومان در حوزه تأمین آب شرب استان اختصاص یافته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اقداماتی که در دولت سیزدهم در استان انجام شده است، گفت: در یک سال گذشته لایروبی 118 کیلومتر از رودخانه‌ها، افزایش 8 حلقه چاه جهت تامین آب شرب، اجرای 4 هزار هکتار پروژه آبیاری و زهکشی، انسداد 446 حلقه چاه غیرمجاز و نصب هزار و 74 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب در استان انجام شده است.

انتهای پیام/582/.


https://gorganema.ir