31 مرداد 1403
22

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از هفته دولت پارسال تاکنون 137 فقره پروانه بهره‌برداری به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان در استان صادر شده است.

سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی در صنعت گلستان
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، درویشعلی حسن‌زاده ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: در هفته دولت امسال 38 واحد تولیدی و صنعتی در 11 شهرستان با سرمایه‌گذاری یکهزار و 570 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه با بهره برداری از واحدهای صنعتی در هفته دولت امسال برای 650 شغل ایجاد می‌کند، گفت: از هفته دولت پارسال تاکنون 137 فقره پروانه بهره‌برداری به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین 395 فقره جواز تاسیس در بازه یک سال گذشته در گلستان صادر شده که حجم سرمایه‌گذاری در این جواز تاسیس‌ها، 76 هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغالزایی برای حدود 9 هزار نفر است.

حسن زاده با بیان اینکه در بخش صنعت، معدن و تجارت استان از ابتدای امسال تا کنون 6 هزار و 86 شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است، اضافه کرد:  در یک سال گذشته 24 واحد صنعتی با اشتغال 275 نفر و حجم سرمایه‌گذاری 354 میلیارد تومان به چرخه تولید بازگشته است.

وی با اشاره به رشد تجارت خارجی از استان گفت: حجم صادرات از گمرکات استان گلستان در یک سال گذشته 347 میلیون دلار بود. این شاخص از هفته دولت پارسال تاکنون، با رشد 41 درصدی همراه بوده و همچینن از لحاظ وزنی با 539 هزار تن صادرات به رشد 29 درصدی رسیده است.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir