01 شهریور 1403
27

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: منشأ بخشی از گرد و غباری که داریم، خارجی است و با توجه به مجاورت صحرای قره قوم ترکمنستان با بخشی از شمال و شمال شرق کشور، در دولت سیزدهم تفاهم نامه همکاری محیط زیستی با جمهوری ترکمنستان برای کنترل گردوغبار امضا شد.

کنترل گردوغبار در گلستان با همکاری ترکمنستان
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدرضا کنعانی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اصل 50  قانون اساسی که حفاظت از محیط‌زیست را یک وظیفه عمومی دانسته است، اظهارداشت:  رهبر معظم انقلاب تأکید ویژه به موضوع محیط زیست دارند و شهید رئیسی نیز نگاهی کاملاًمحیط زیستی به مسائل داشت.

مدیرکل محیط زیست گلستان با اشاره به شکنندگی این عرصه‌ها در استان گفت: بر اساس سند بخشی محیط زیست، گلستان به عنوان سرزمین اقتصاد سبز در نظر گرفته شده است و اقدامات توسعه‌محور در استان با کمترین خسارت بر محیط زیست انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی‌ها معتقدند محیط زیست جلوی توسعه را می‌گیرد، گفت: با حدود 96 درصد استعلام‌ها در حوزه استقرار و 92 درصد استعلام‌های حوزه بهر‌ه برداری موافقت شده است.  برای ایجاد180 هکتار از مجتمع‌های صنعتی و با 94 درصد تغییر کاربری‌های صنعتی در استان موافقت کردیم.

کنعانی یکی از مشکلات زیست محیطی استان را پدیده گرد و غبار عنوان کرد و افزود: منشأ  بخشی از گرد و غباری که در استان داریم، خارجی است و با توجه به اینکه به مجاورت صحرای قره قوم ترکمنستان با بخشی از شمال و شمال شرق کشور، در دولت سیزدهم در اقدامی مشترک تفاهم نامه همکاری محیط زیستی با جمهوری ترکمنستان منعقد شد تا بتوانیم با پدیده گرد و غبار جدی‌تر مقابله کنیم. 

وی یکی از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم را در استان احیای خلیج گرگان عنوان کرد و گفت: لایروبی کانال آشور برای احیای خلیج گرگان به عنوان یک اقدام حیاتیدر دولت سیزدهم انجام شد تا کانون داخلی گردوغبار در استان مدیریت شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بیان داشت: تالاب گمیشان یکی از پهنه‌های گردوغبار داخلی است که با تدوین برنامه مداخله و در سفرهای اول و دوم شهید جمهور اعتباراتی مصوب و تخصیص یافته است تا آب به این تالاب پمپاژ شود.

وی به موضوع آتش سوزی در عرصه‌های محیط زیست استان به عنوان یک چالش اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم اعتبارات استان در حوزه اطفای حریق 80 درصد رشد داشته و به‌رغم افزایش 100 درصدی حریق در استان، 50 درصد مساحت حریق‌ها کاهش یافته است.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir