01 شهریور 1403
19

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان گفت: تالار مرکزی شهر گرگان از جمله پروژه‌های نیمه کاره‌ای است که در دولت سیزدهم عملیات احداث آن از سر گرفته شد و در اعتبارات سال جاری نیز 43 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

اختصاص ۴۳ میلیارد تومان برای احداث تالار مرکزی گرگان
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، الهام متین ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با موضوع اقدامات و دستاوردهای حوزه فرهنگ و ارشاد گلستان در دولت سیزدهم اظهار داشت: یادآوری دستاوردهای ارزشمند دولت شهید رئیسی اهمیت زیادی دارد و کارهایی در این مدت در استان انجام شد که نتیجه آن به نفع اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری سه جشنواره رسانه‌ای در استان خبر داد و گفت: در 33 ماه فعالیت دولت سیزدهم در موضوعات متعدد از جمله در حوزه رسانه، جشنواره‌های مختلفی برگزار شد که بخش گسترده‌ای از اصحاب رسانه در آن شرکت کردند.

وی یکی از رویکردهای مهم در حوزه فرهنگ و هنر را تمرکززدایی و محرومیت‌زدایی عنوان کرد و افزود: در این مدت به مناطق محروم توجه ویژه‌ای صورت گرفت و اقدامات فرهنگی اثربخشی انجام شد و هزار نفر در مناطق محروم به صورت رایگان آموزش‌های هنری را فراگرفتند.

متین بیان داشت: تالار مرکزی شهر گرگان از جمله پروژه‌های نیمه کاره‌ای است که در دولت سیزدهم عملیات احداث آن از سر گرفته شد و در اعتبارات سالجاری نیز 43 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به استان گلستان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری داشته است، یادآور شد: در سفر اول شهید جمهور 180 میلیارد تومان و در سفر دوم  246 میلیارد تومان برای این بخش‌ها مصوب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان گفت: اعتبارات تملک و دارایی بخش فرهنگ و هنر استان در دولت سیزدهم رشد قابل توجهی داشت و از  سه میلیارد و 400 میلیون تومان در سال 1399 به بیش 76 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال تعدادی از پروژه‌های فرهنگی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، اظهارداشت: افتتاح پروژه کتابخانه نگین شهر با اعتبار 3 میلیارد و 600 میلیون تومان و بهره‌برداری از خانه فرهنگ انبارالوم با اعتبار 14 میلیارد تومان در هفته دولت امسال انجام می‌شود.

انتهای پیام/582/.


https://gorganema.ir