01 شهریور 1403
21

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از صادرات 26 میلیون دلاری تعاونی‌های استان تا پایان سال خبر داد و گفت: اکنون 11 تعاونی دانش‌بنیان در گلستان مشغول به فعالیت است.

صادرات ۲۶ میلیون دلاری تعاونی‌های گلستان تا پایان سال
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسین خواجه‌مظفری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: برخی دولت‌ها اعتقادی به حوزه تعاون و فعالیت‌های این حوزه نداشتند اما دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به شرکت‌های تعاونی داشت و اعتبارات خوبی هم به این شرکت‌ها در استان اختصاص داد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به استقبال مردم استان از اجرای طرح کالابرگ خاطرنشان کرد: طرح کالابرگ الکترونیک در دولت سیزدهم اجرایی شد و مردم استان نیز از خدمات دولت در این طرح برخوردار شدند. همچنین گلستان جزو پنج استان اول کشور در جذب یارانه‌ها است.

وی با اشاره به ساماندهی شرکت‌های تعاونی در استان گفت: برخی از تعاونی‌ها از گذشته راکد بودند و تعدادی هم مانند تعاونی‌های مسکن پس از ساخت مسکن، فعالیت آنها دیگر موضوعیت نداشت. برای همین براساس آخرین ساماندهی شرکت‌های تعاونی در استان حدود در حال حاضر حدود سه هزار و 150 تعاونی فعال در استان داریم.

خواجه مظفری با بیان اینکه گلستان جزو 5 استان صادرات محور حوزه تعاون در کشور است، افزود: سال گذشته 22.5 میلیون دلار از محصولات تعاونی‌های استان به کشورهای مختلف صادر شد و پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال حجم صادرات تعاونی‌های استان به حدود 26 میلیون دلار برسد.

وی ادامه داد: استان گلستان در زمینه ایجاد شرکت‌های تعاونی دانش بنیان نیز قدم‌های خوبی برداشته و اکنون 11 تعاونی دانش‌بنیان در استان مشغول به فعالیت است و همچنین رتبه دوم طرح ایده نو تعاون در کشور را نیز به دست آورده‌ایم.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir