04 شهریور 1403
28

فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: حرکت جهانی اربعین نتیجه به ثمر نشستن خون شهدا است. برای باز شدن راه کربلا ما شهدای زیادی دادیم؛ اما برادران و خواهران بدانید تفسیر جمله « راه قدس از کربلا می‌گذرد » همین اربعین سیدالشهدا (ع) است.

اربعین زمینه‌ساز آزادی قدس خواهد بود
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سردار علی ملک‌شاهکوهی ظهر امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی با تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهارداشت: اربعین حسینی جلوه‌ای ناب از دل‌باختگی و دل‌دادگی مردم مسلمان و آزادگان عالم به ساحت مقدس امام حسین (ع)  است.

فرمانده سپاه نینوای گلستان اربعین حسینی را معجزه الهی دانست و خاطرنشان کرد: پیاده‌روی و اجتماع عظیم اربعین حسینی یکی از نعمت‌هایی است که به برکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مردم ایران و جهانیان داده شده است.

وی بیان داشت: این حماسه عظیم معنوی مختص اسلام و شیعه یا سنی نیست بلکه همه آزادگان جهان در گستره اربعین سیدالشهدا (ع) قرار دارند. امروز آزادی‌خواهان در هر کجای عالم به امام حسین (ع) تاسی می‌کنند که درس انسانیت و آزادگی از مهم‌ترین درس‌های حماسه عاشورا و اربعین است.

سردار ملک شاهکوهی ادامه داد: اربعین حسینی نماد دلبستگی امت اسلام به سیدالشهدا (ع) است و همه این وحدت باشکوه  و برادری شیعیان و اهل سنت را در اربعین نظاره‌گر بوده و هستند.

وی گفت: حرکت جهانی اربعین نتیجه به ثمر نشستن خون شهدا است. برای باز شدن راه کربلا ما شهدای زیادی دادیم؛ اما برادران و خواهران بدانید تفسیر جمله « راه قدس از کربلا می‌گذرد » همین اربعین سیدالشهدا (ع) است.

فرمانده سپاه نینوای گلستان با اشاره به جنایت‌های وحشیانه رژیم تروریست و کودک‌کش صهیونیستی خاطرنشان کرد: جنایت‌های بی حد و مرز صهیونیست‌ها، مظلومیت و مقاومت ملت فلسطین را به رخ جهانیان کشیده و از سوی دیگر سبب بیداری ملت‌های دیگر شده است.

وی اظهارداشت: امروز علاوه بر امت اسلامی، آزادی‌خواهان در هر گوشه جهان از آزادی فلسطین و نابودی صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند و این به برکت درس‌های مقاومت و ایستادگی است که از عاشورا و اربعین آموخته‌ایم.

ملک شاهکوهی در پایان از همه عوامل و دست‌اندرکاران این کار بزرگ و ماندگار که برای سومین سال پیاپی در استان برگزار شده است، قدردانی کرد و گفت: این حرکت عظیم وحدت شیعه و سنی را  در عزای حسینی را به تصویر کشیده است.

انتهای پیام/581/.


https://gorganema.ir