20 شهریور 1403
16

بودجه تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای فصل جدید نسبت به فصل قبل حدود 50 درصد کمتر شد و همین موضوع سبب شده تا مدیران شهری در جذب حامی مالی جدی‌تر باشند و حالا صحبت‌هایی از هلدینگ خلیج فارس به عنوان سرمایه‌گذار پتروشیمی گلستان به میان آمده است.

تلاش برای جذب حامی مالی برای تیم شهرداری گرگان
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، یکی از موضوعاتی که همه ساله پیرامون تیم‌داری شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال مطرح است، صرف بودجه‌های چند 10 میلیارد تومانی از جیب مردم این شهر است. موضوعی که البته موافقان و مخالفان خاص به خود را دارد؛ برخی‌ها معتقدند که شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان صرفاً یک نهاد خدمات رسان و عمرانی نیستند و باید در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، ارتقای فرهنگی و سلامت شهروندان نیز قدم بردارند.

از سوی دیگر گرگان در رسانه‌ها و در میان هواداران رشته‌های ورزشی مختلف به پایتخت هواداری بسکتبال در ایران شناخته می‌شود. هوادارانی که در سرما و گرما و در بدترین شرایط، در سالن‌های بدون تهویه، بدون سرویس بهداشتی مناسب و غیره ساعت‌ها در سالن گرم گرگان به انتظار بازی تیم محبوبشان می‌نشینند و در بازی‌هایی که در تهران نیز برگزار می‌شود، به تعداد چند اتوبوس تماشاگر از گرگان برای دیدن بازی تیم بسکتبال شهرداری به سالن آزادی می‌روند.

به هر حال بسکتبال در گرگان مانند دیگر رشته‌های ورزشی طرفداران خاص به خود را دارد با این تفاوت که شاید تعدادشان بیشتر از دیگر رشته‌ها باشد. بنابراین تیم‌داری یا عدم تیم‌داری شهرداری در لیگ برتر بسکتبال، همواره با چالش‌های زیادی روبه رو است اما نکته قابل تأمل هزینه‌های زیادی است که برای این تیم‌داری صرف می‌شود.

در حالی که شهرداری گرگان بعضاً در پرداخت حق بیمه کارگران خدمات شهری و حقوق پرسنل خود با چالش مواجه است و مجبور به گرفتن وام از بانک‌هاست، صرف چند 10 میلیارد تومان از بودجه شهر برای تیم داری در لیگ برتر بسکتبال مورد انتقاد قرار دارد.

شهرداری گرگان سال گذشته بیش از 81 میلیارد تومان برای تیم داری در لیگ برتر بسکتبال هزینه کرد و خروجی‌اش نایب قهرمانی در سوپرلیگ ایران و چهارمی در آسیا بوده است.

از همان سال قبل و با حواشی که انتشار قراردادهای بازیکنان این تیم در فضای مجازی به وجود آورد، موضوع جذب حامی مالی به صورت جدی مطرح شد، اما تلاش‌ها برای اینکار به نتیجه نرسید و عملاً مدیریت شهری گرگان موفق به جذب اسپانسر برای این تیم نشد.

برای فصل پیش رو که طبق اعلام فدراسیون بسکتبال قرار است از 29 شهریورماه آغاز شود، شورای اسلامی شهر گرگان بودجه این تیم را تقریباً به نصف کاهش داده و به 45 میلیارد تومان رسانده است.

تصویب این بودجه برای تیم داری در سطح اول لیگ ایران و آسیا از سوی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با این قید بوده که دیگر شهرداری لایحه جدیدی برای افزایش بودجه و هزینه‌های تیم ارائه ندهد.

با توجه به مشکلاتی که شهرداری گرگان مانند سایر شهرداری‌ها در تحقق درآمدها دارد و هزینه‌های بالایی که به ویژه در بخش جاری به آنها تحمیل می‌شود، به نظر می‌رسد که حضور حامی مالی در کنار این تیم برای مدیریت شهری از نان شب هم واجب‌تر است.

موضوعی که رئیس شورای اسلامی شهر گرگان هم برآن تأکید دارد و گفته است با وجود علاقه‌مندی بسیاری که به بسکتبال در این شهر وجود دارد، شهرداری گرگان در راستای رسالت اجتماعی خود به تیم‌داری در لیگ برتر ایران ادامه داده اما نکته مهم جذب حامی مالی برای این تیم است.

حمیدرضا آقاملائی با اشاره به ورود سرمایه‌گذاران بزرگ در استان مانند هلدینگ خلیج فارس معتقد است که می‌توان از ظرفیت این هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری برای حمایت مالی از تیم بسکتبال شهرداری گرگان استفاده کرد.

او گفته است هلدینگ خلیج فارس که مالکیت تیم فوتبال استقلال تهران را داراست و امسال چیزی بیش از 800 میلیارد تومان برای این تیم هزینه کرده است می‌تواند 20، 30 میلیارد تومان هم به تیم شهر گرگان که نماینده استان گلستان و ایران در رقابت‌های آسیایی است کمک کند تا تیمی در سطح آسیا داشته باشیم.

در همین باره رمضانعلی سنگدوینی، نایب‌رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم گرگان و آق‌‍قلا در مجلس شورای اسلامی نیز بر پیگیری این موضوع تأکید کرده و قول داده که در نشست با مدیران هلدینگ خلیج فارس این موضوع را مطرح خواهد کرد.

باید دید شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری که قرار است با مشارکت در پروژه‌های مختلف در استان گلستان به سود و منفعت برسند آیا حاضر هستند در راستای رسالت اجتماعی خود، کمکی هم به حوزه‌های اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و غیره این شهر و استان داشته باشند.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir