20 شهریور 1403
14

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به آغاز برداشت میگو در استان، پیش‌بینی کرد تولید امسال به 4 هزار تن افزایش پیدا کند.

برداشت ۴ هزار تن میگو در تنها سایت پرورشی شمال کشور
- اخبار استانها -

اسماعیل جباری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: فاز اول مجتمع پرورش میگوی گمیشان در سال‌های اخیر در سطح 4 هزار هکتار فعال شده است و در حال تکمیل است.

وی با اشاره به افزایش سطح مزارع پرورش میگو در این سایت، گفت: امسال سطح مفید مزارع میگو در گمیشان به یک هزار و 800 هکتار افزایش پیدا کرد و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 4 هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

مدیرکل شیلات گلستان با تأکید بر اهمیت اقتصاد دریا و تأکیدات مسئولان برای بهره‌مندی از این ظرفیت بیان کرد: ما با استفاده از آب شور دریای خزر توانستیم در منطقه محروم و مرزی گمیشان، یک ظرفیت بزرگ تولیدی و اقتصادی ایجاد کنیم که علاوه بر اشتغال‌زایی، سالانه چند 10 میلیون دلار ارزآوری نیز برای کشور به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 800 کارگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مجتمع پرورش میگوی گمیشان در حال فعالیت هستند که این تعداد با افزایش سطح مزارع، بیشتر خواهد شد.

جباری با بیان اینکه فعالیت این مجتمع سبب شده تا ساحل‌نشینان گمیشانی دغدغه اشتغال نداشته باشند از تداوم ایجاد زیرساخت‌ها در این سایت خبر داد و گفت: توسعه فاز دوم این مجتمع به مساحت 6 هزار هکتار در حال انجام است و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد فعالیت سایت 10 هزار هکتاری پرورش میگو در استان باشیم.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir