20 شهریور 1403
21

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب پیمانکار برای پروژه پتروشیمی گلستان گفت که این پروژه در 36 ماه احداث خواهد شد.

دولت چهاردهم مکلف به اجرای پتروشیمی گلستان است
- اخبار استانها -

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: برخی اقدامات در دولت شهید رئیسی شروع یا مصوب شده است که باید توسط دولت چهاردهم مورد توجه قرار بگیرد. یکی از این پروژه‌ها، پتروشیمی گلستان است که مشکلات حقوقی و اجرایی آن در دولت سیزدهم با همکاری سایر قوا برطرف شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن و بهره برداری از پروژه پتروشیمی گلستان آرزوی مردم استان به ویژه سهامداران است. از سال 85 این پروژه بر زمین مانده بود و دستگاه قضایی و رئیس قوه قضائیه شخصاً به آن ورود و مشکلات حقوقی را حل کردند. در دولت نیز رفع موانع اجرایی صورت گرفت.

وی گفت: در هیئت دولت سیزدهم مصوب شد که هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور، احداث این پروژه را برعهده بگیرد و اکنون خلیج فارس سهامدار 60 درصد این پروژه است.

سنگدوینی افزود: در سفر دوم دولت سیزدهم، وزیر وقت نفت در مجموعه حضور یافت و امیدواری را بین مردم ایجاد کرد. این پروژه 40 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌خواهد و در 36 ماه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب پیمانکار این پروژه در تیرماه امسال گفت: همه باید کمک کنند تا پیمانکار کار را شروع کند. تکمیل این پروژه حجم عظیمی از مشکلات اقتصادی استان را رفع و چند هزار اشتغال ایجاد می‌کند. دولت چهاردهم به ویژه وزیر نفت هم به اجرایی شدن این پروژه اعتقاد دارند و مکلف به پیگیری آن هستند.

انتهای پیام/582/


https://gorganema.ir