21 شهریور 1403
20

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از پرداخت بیش از 19 هزار و 268 میلیارد تومان از بهای گندم به حساب کشاورزان استان خبر داد.

پرداخت ۱۹هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان از بهای گندم در گلستان
- اخبار استانها -

روح‌اله مهری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در استان گلستان اظهار کرد: از روز گذشته بخش زیادی از مطالبات گندمکاران گلستانی به مبلغ حدود 769 میلیارد تومان به حساب آنان واریز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به تولید یکهزار و 400 هزار تن گندم در استان و ثبت یک رکورد بی نظیر در تولید و خرید تضمینی این محصول گفت: تعداد بسیار کمی از مراکز خرید برای  دریافت گندم مناطق سردسیر و کوهپایه‌ای در استان فعال است و از ابتدای فصل خرید تا کنون بیش از یک میلیون و 110 هزار تن محصول از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان بالغ بر 19 هزار و 500 میلیارد تومان است که در دو مرحله قبل 18 هزار و 500 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد و با احتساب واریز بخش دیگری از مطالبات گندمکاران، تا کنون 99 درصد بهای گندم در استان پرداخت شد.

مهری بیان کرد: تاکنون بیش از 19 هزار و 268 میلیارد تومان از بهای گندم به حساب کشاورزان واریز شده و 212 میلیارد تومان معادل حدود یک درصد از بهای گندم باقی مانده است که کشاورزان نگران نباشند چراکه طبق قول‌هایی که داده شد قرار است در یکی دو روز آینده کلیه مطالبات گندمکاران استان پرداخت شود.

استان گلستان با تولید سالانه حدود یک میلیون تن گندم ضمن تولید مرغوب‌ترین نوع گندم در کشور با گلوتن بالا، بین 10 تا 12 درصد تولید این محصول راهبردی را در کشور عهده‌دار است.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir