21 شهریور 1403
21

نوزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر امروز برگزار شد و در این مراسم بر صادرات محور شدن تولیدات تعاونی‌ها، صادرات محصولات این شرکت‌ها به 18 کشور و ارزآوری سالانه بیش از 25 میلیون دلار اشاره شد.

صادرات ۶۳ میلیون دلاری تعاونی‌های گلستان به ۱۸ کشور
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، نوزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان گلستان ظهر امروز با حضور استاندار و مسئولان استانی و همچنین تعاون‌گران برگزار شد. 

در این مراسم حسینعلی خواجه مظفری با اشاره به توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در حوزه تعاونی‌ها اظهار کرد: گلستان تنها استانی است که دارای پژوهشکده تعاونی است و تلاش کردیم در این مدت تعاونی‌ها را به سمتی هدایت کنیم که شیوه‌های سنتی فاصله بگیرند. اکنون از مجموع 140 شرکت دانش بنیان در کشور 11 شرکت تعاونی دانش بنیان در استان گلستان فعالیت دارند که تولیدات آنها اغلب صادرات محور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به صادرات محور شدن تولیدات تعاونی‌ها در استان گفت: برخی از شرکت‌های تعاونی در استان در حال صادرات محصولات پزشکی و فنی خود به کشورهای اروپایی و آسیایی هستند و در سه سال اخیر بیش از 63 میلیون دلار صادرات داشتند.

وی با بیان اینکه در زمینه صادرات محصولات تعاونی‌ها استان گلستان رتبه پنجم کشور را داراست، افزود:  میزان صادرات سالانه محصولات تولیدی شرکت‌های تعاونی در استان حدود 25 میلیون دلار است که این صادرات به مقصد 18 کشور انجام می‌شود.

خواجه مظفری خاطرنشان کرد:  شرکت تعاونی سهام عدالت و مرزنشینان بزرگترین تعاونی‌های استان با بیشترین تعداد اعضا هستند اما به دلیل سیاست‌های متفاوتی که دولت‌ها در حوزه حمایت از تعاونی‌ها داشته‌اند، این تعاونی‌ها دچار مشکلاتی شده‌اند و از دوران رونق خود فاصله گرفتند.

علی‌محمد زنگانه نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش شرکت‌های تعاونی برای کمک به اقتصاد استان اظهارکرد: براساس برنامه‌های توسعه کشور سهم تعاونی‌ها در اقتصاد باید به 25 درصد برسد و هرچند هنوز به این هدفگذاری نرسیده‌ایم اما کارهای خوبی نیز در استان انجام شده است و امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده شاهد نقش آفرینی بیشتر تعاونی‌ها در عرصه اقتصادی باشیم.

استاندار گلستان گفت: پیشرفت عدالت محور راهبرد ما برای توسعه استان بوده و تلاش کردیم در همین راستا سهم مناطق کم برخوردار را از تسهیلات حمایتی و اشتغالزایی و غیره افزایش دهیم.

وی افزود: امروز توانستیم سهم مشخصی از تسهیلات بانکی را به بخش‌های مختلف از جمله تعاونی‌ها اختصاص دهیم و از سوی دیگر 50 درصد تسهیلات حمایتی نیز به مناطق محروم و کم‌برخوردار تخصیص داده شده است.

زنگانه اعلام کرد که در حدود سه سال فعالیت دولت سیزدهم در استان گلستان بیش از 741 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های تعاونی استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/582/.


https://gorganema.ir