22 شهریور 1403
15

شهرستان کلاله از جمله مناطقی در گلستان است که مناطق شهری و روستایی آن به شدت دچار تنش آبی هستند و در شرایطی که همه باید کمک کنند تا آبرسانی به این مناطق انجام شود اما در روزهای قبل برخی افراد، دستگاه و تجهیزات حفاری چاه در روستای « چروک» را آتش زدند.

اخلال در آبرسانی به روستاهای کلاله/ دستگیری ۶ نفر
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، شهرستان گلستان که در شرق استان گلستان قرار دارد در سال‌‌های اخیر به شدت دچار تنش آبی شده است. قطعی‌های مستمر آب در شهرها و روستاهای این شهرستان سبب انتقادها و اعتراض‌های مردم این منطقه شده است. دولت سیزدهم با اختصاص اعتبارات ویژه تلاش کرده است تا در کنار کاهش مشکلات آب شرب در گرگان (مرکز استان) توجه ویژه‌ای هم به تأمین آب شرب در این شهرستان داشته باشد.

حفر و تجهیز چاه برای تأمین آب شرب مردم در شهرها و روستاهای استان گلستان در حال حاضر تنها راه حل است. در شرایطی که گلستان فاقد سد یا منبع پایدار سطحی برای آب شرب است، حفر چاه آب، برنامه کوتاه مدت در این بخش است.

متأسفانه در مسیر تأمین آب شرب برای مردم در شهرستان‌های مختلف گاه و بیگاه شاهد برخی اتفاقات هستیم که از جمله آن اتفاقی است که در چند روز قبل در روستای « چروک» شهرستان کلاله رخ داده است. 

رئیس اداره آب و فاضلاب این شهرستان ماجرا را اینگونه روایت می‌کند که ساعت 2 بامداد عده‌ای با گالن‌های بنزین به جان دستگاه و تجهیزات حفاری چاه آب شرب در روستای « چروک» افتادند و همه تجهیزات را به آتش کشیدند.

ابوالفضل قنبری درباره انگیزه افرادی که اقدام به آتش زدن تجهیزات حفر چاه آب شرب در این روستا کرده‌اند، اظهارنظر نمی‌کند اما معتقد است مهم‌تر از این گمانه‌زنی‌ها، ورود به‌موقع نهادهای مسئول و اقدام سریع قضایی در برابر متخلفان است تا از ایجاد رویه‌های خطرناک در اجرای پروژه‌های ملی جلوگیری شود.

اقدام مغرضانه و نابخردانه این افراد سبب ضرر و زیان قابل توجهی به تعداد زیادی از مردم و روستاهای منطقه و همچنین خسارت زیاد به پیمانکار شده است. در حالی که دولت و حاکمیت برای رفع تنش آب شرب مردم در این منطقه تلاش می‌کند اما اینگونه اقدامات، هزینه زیادی را بر روی دست دولت و مردم می‌گذارد و تأمین آب شرب مردم را با چالش مواجه می‌کند.

حفر چاه آب شرب در روستای چروک کلاله با بررسی دقیق و نیازسنجی‌های کارشناسی به‌عنوان راه‌حل عملی و کوتاه‌مدت انتخاب شده است و این پروژه به‌منظور تأمین آب پایدار روستاهای این منطقه که درگیر تنش آبی هستند، در دستور کار قرار گرفته است.

حالا بعد از گذشت چند روزی از این ماجرا خبرها حاکی از دستگیری عوامل آتش‌سوزی تجهیزات حفاری در روستای چروک کلاله است. آن طور که پلیس گلستان اعلام کرده است افرادی که با آتش زدن دستگاه حفاری و تحهیزات آب شرب در چروک کلاله، باعث اخلال در روند آبرسانی به روستاها شده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ سیدخلیل هاشمی، فرمانده انتظامی کلاله گفته است پلیس این شهرستان با رصد اطلاعاتی و اشراف کامل موفق شد در کمترین زمان 6 نفر از افراد دخیل در این حادثه را دستگیر  و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کند.

انتهای پیام/582/.


https://gorganema.ir