31 شهریور 1403
0

عالم اهل سنت گلستانی گفت: دامن زدن به اختلافات، قلب‌های اقوام و مذاهب اسلامی را از هم دور می‌کند و باید شیعه و سنی مراقب خناسانِ تفرقه‌افکن باشند.

هشدار عالم اهل‌سنت/مراقب خناسانِ تفرقه‌افکن باشیم
- اخبار استانها -

آخوند هوشمند در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان با گرامیداشت هفته وحدت و تبریک ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص) با تاکید بر وحدت بین مسلمانان اظهارکرد: لازمه شکل‌گیری امت اسلامی، وحدت بین مذاهب اسلامی است و شیعه و سنی باید در همه امور، وحدت را سرلوحه اعمال و رفتار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه وحدت امری قرآنی است، گفت: هر جایی که شاهد اختلاف و نزاع بین مسلمانان بوده و هستیم، دشمن به آنجا نفوذ کرده و به مسلمین ضربه زده است. امروز شیعه و سنی در زیر پرچم جمهوری اسلامی، همه در کنار هم با اتحاد و همدلی زندگی می‌کنیم.

امام جمعه اهل سنت اینچه برونافزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی برگرفته از اسلام، سنت نبوی و احادیث و سیره ائمه معصومین (ع) است که همه آنان از منادیان وحدت بین شیعه و سنی بوده‌اند. دشمن به اختلافات جزئی که ممکن است بین شیعیان و اهل تسنن وجود داشته باشد، توجه و نظر دارد و به فکر شعله‌ور کردن آتش اختلافات و تفرقه است.

آخوند هوشمند با بیان اینکه شیطان در نزدیکی همه ما است، ادامه داد: دامن زدن به اختلافات، قلب‌های اقوام و مذاهب اسلامی را از هم دور می‌کند و باید شیعه و سنی مراقب خناسانِ تفرقه‌افکن باشند. چهل و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی حکومت جمهوری اسلامی می‌گذرد و مهم‌ترین دلیل پیروزی و استمرار این نظام، وحدت بوده و اگر خللی در این اتحاد و همدلی ایجاد شود، انقلاب اسلامی و ملت ایران تضعیف خواهند شد.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir