31 شهریور 1403
0

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نامگذاری هفته وحدت به ابتکار امام‌ خمینی(ره) را یک فرصت تاریخی دانست که و پایه‌گذار یک اتفاق مبارک تمدنی شده است.

هفته وحدت پایه‌گذار اتفاق تمدنی است
- اخبار استانها -

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: ابتکار امام‌ خمینی(ره) در نامگذاری هفته وحدت که ممکن بود سبب اختلافات و تفرقه بین مسلمانان شود، به یک فرصت تاریخی تبدیل و پایه‌گذار یک اتفاق مبارک تمدنی شد.

وی با بیان اینکه وحدت ریشه در فطرت انسان‌ها دارد گفت: هر جایی که شیطان، انسان را به بندگی و بردگی می‌گیرد ابتدا بین آن جامعه اختلاف و تفرقه می‌اندازد. در سیره پیامبر اکرم(ص) وقتی بلند کردن حجر‌الاسود می‌رفت که به یک اختلاف بزرگ و خطرناک بین قبایل و طوایف تبدیل شود، ایشان با قراردادن حجرالاسود بر روی عبای خود، این تهدید را تدبیر کردند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه حتی شرط ظهور و پایان یافتن مشکلات بشریت، اجتماع قلوب و تقریب است، گفت: مردم ما با آموزه‌های اسلام و امام راحل فراگرفتند هر جای جهان اسلام درد و رنجی وجود داشته باشد باید به سراغ آن بروند. امروز بیشترین حمایت را از مجاهدان اهل‌سنت حماس، شیعیان ایران انجام می‌دهند.

وی غزه را نه فقط عامل وحدت جهان اسلام بلکه عامل نزدیکی همه مکاتب و آزادی‌خواهان عالم برشمرد و بیان کرد: امروز علاوه بر مسلمانان به ویژه شیعیان، مسیحیان و حتی یهودیان از مردم غزه حمایت می‌کنند و دنیا می‌بیند که این بیداری دانشگاه‌های کشورهای مختلف از غرب تا شرق عالم را فراگرفته است.

گرزین خاطرنشان کرد: نمونه‌های عینی وحدت را دنیا در اقامه باشکوه‌ترین نماز میت توسط بزرگترین رهبر شیعه جهان بر پیکر فرمانده بزرگ اهل سنت فلسطینی و بزرگترین تشییع یک اهل سنت در تاریخ که بر روی دستان مردم شیعه ایران انجام شده را دیده است.

وی با تأکید براینکه غزه سبب بیداری جهان شده است، بیان کرد: اگر امروز غیر مسلمانان به حمایت از غزه و مردم مظلوم اما مقاوم فلسطین آمده‌اند برای این است که دنیا شعارها و دموکراسی دروغین دنیای غرب را شناخته و به چشم خود کودک‌کشی و جنایت‌های مدعیان حقوق بشر و دموکراسی را در حق این مردم دیده است.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir