03 مهر 1403
1

شهردار گرگان با اشاره به اینکه گرگان یکی از شهرهای پایلوت در طرح « شهر دوستدار کودک» است، گفت: اطلس کودکان گرگان در 15 سرفصل در حال آماده‌سازی بوده و تا کنون اطلاعات مربوط به سه سرفصل آن تکمیل شده است.

تکمیل اطلس جامع کودکان شهر گرگان تا پایان سال‌
- اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدالنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان با تأکید بر بندهای 6 و 21 ماده 55 قانون شهرداری‌ها مبنی بر تأسیس و احداث ساختمان‌های موردنیاز برای فضاهای بازی، باغ کودکان و کمک مالی به راه‌اندازی و مدیریت آنها در راستای اجرای طرح « شهر دوستدار کودک» اظهار کرد: گرگان یکی از 11 شهر پایلوت در این طرح است و می‌بایست در برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری، کودکان در کانون توجه قرار بگیرند و برای مناسب‌سازی، مطلوب‌سازی و بسترسازی از منظر کالبدی، اجتماعی و فرهنگی شهر برای فعالیت کودکان تلاش شود.

شهردار گرگان تلاش برای ایجاد بسترهای لازم برای بروز استعدادها و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان شهر و همچنین نظام‌مندسازی فضاهای فعالیتی کودکان در شهر را از جمله اهداف اجرای طرح شهر دوستدار کودک برشمرد و افزود: مأموریت شهرداری در این طرح تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی کودکان در شهر مبتنی بر ارزش‌های بومی و با تأکید بر ابعاد رشدی کودکان و پرورش خلاقیت‌های آنان است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری گرگان نیز با محوریت معاونت فنی و شهرسازی در راستای مأموریتی که در این طرح برعهده دارد تدوین اطلس جامع کودکان شهر گرگان را در دستور کار قرار داده است.

سیدالنگی با بیان اینکه این اطلس دارای 15 سرفصل است، ادامه داد: تا کنون اطلاعات مربوط به سه سرفصل تهیه و تکمیل شده است و اقدامات برای تدوین و تنظیم اطلاعات مربوط به سایر سرفصل‌ها نیز توسط کارشناسان در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری سایر بخش‌های مرتبط با حوزه کودکان شاهد تکمیل و رونمایی از اطلس جامع کودکان شهر گرگان تا پایان امسال خواهیم بود.

شهردار گرگان با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح شهر دوستدار کودک عنوان کرد: ایجاد برخی فضاهای جدید در شهر ویژه کودکان و نوجوانان از جمله پاتوق یا کافه دختران با عنوان « ایراندخت»، مشارکت در راه‌اندازی مرکز شوق زندگی با تمرکز بر روی موضوعات به کودکان کار، متکدی و در معرض آسیب، ایجاد مرکز آموزش و شهر خلاق شهرداری در زمینه آموزش کودکان، نوسازی و بهسازی پارک‌ها و متناسب‌سازی این فضاها برای کودکان و غیره از جمله اقداماتی است که در راستای تحقق شعار « گرگان، شهر دوستدار کودک» اجرا شده است.

انتهای پیام/582/.


https://gorganema.ir