21 مهر 1403
13

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: در سه سال اخیز بیش از چهار هزار و 500 شغل برای مددجویان بهزیستی در استان گلستان ایجاد شده که این مشاغل شامل خویش‌فرمایی و کارفرمایی بوده است.

ایجاد ۴۵۰۰ شغل برای مددجویان بهزیستی گلستان
- اخبار استانها -

علیرضا طاهری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: گلستان در زمینه ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی در کشور  جزو سه استان برتر کشور است که سال گذشته نیز رتبه نخست تحقق اشتغال را کسب کرده بود.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: در سه سال اخیز بیش از چهار هزار و 500 شغل برای مددجویان بهزیستی در استان گلستان ایجاد شده که این مشاغل شامل خویش‌فرمایی و کارفرمایی بوده است. با توجه به مشوق‌هایی که بهزیستی برای کارفرماها پیش بینی کرده، خوشبختانه شاهد افزایش به‌کارگیری مددجدیان بهزیستی در بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی هستیم.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های اشتغال مددجویان بهره‌گیری از قانون 3 درصد سهم معلولان در آزمون‌های استخدامی است. سال گذشته برای نخستین بار آزمون استخدامی ویژه معلولان در کشور برگزار شد که چهار و 250 نفر در کل کشور در این آزمون استخدام کردند.

طاهری‌زاده اضافه کرد: در استان گلستان 332 معلول در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد 83 نفر از قبول شدگان جذب خواهند شد. در حال حاضر مصاحبه حضوری این افراد در حال انجام است و به زودی مشغول به کار خواهند.

وی گفت: در بخش خویش‌فرمایی نیز مددجویان بهزیستی می‌توانند از تسهیلات 150 میلیون تومانی با سود 4 درصد و دوره بازپرداخت 7 ساله برخوردار شوند و البته برای برخی مشاغل نیز تسهیلات 300 میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان خاطرنشان کرد: علاوه براین هر کارفرمایی که مددجویان بهزیستی را در واحد اقتصادی یا تولیدی خود به کارگیری کند علاوه بر برخورداری از تسهیلات 150 میلیون تومانی، معاف از پرداخت سهم بیمه کارفرما هستند.

انتهای پیان/582/.


https://gorganema.ir