22 مهر 1403
13

معاون اول قوه قضائیه ایجاد دادگاه‌های صلح را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: در همین ارتباط مدل‌سازی جدید برای دادگاه‌های صلح در نظر گرفته شد تا مردم دچار زحمت نشوند و خدمات خوبی در زمینه عدالت به مردم داده شود.

مدل‌سازی جدیدی برای دادگاه‌های صلح در نظر گرفته شد
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ظهر امروز با حضور معاون اول قوه قضائیه، ساختمان‌های جدید دادگستری‌های گنبدکاووس و گمیشان در استان گلستان به بهره‌برداری رسید که برای ساخت و تجهیز این بناها در مجموع 113 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

حجت‌الاسلام حمزه خلیلی در این مراسم اظهار کرد: دادگاه صلح بسیار پراهمیت است و بر همین اساس مدلی را انتخاب کردیم که این دادگاه‌ها به خوبی اجرا شود همچنین از تجارب گذشته برای راه‌اندازی دادگاه‌های صلح استفاده شده است. در همین ارتباط مدل‌سازی جدید برای دادگاه‌های صلح در نظر گرفته شد تا مردم دچار زحمت نشوند و خدمات خوبی در زمینه عدالت به مردم ارائه شود‌.

فعالیت 20 شعبه دادگاه صلح در لرستان

وی بیان کرد: تدابیر بسیار خوبی برای اجرای دادگاه‌های صلح در گلستان اندیشیده شده و کل استان بدون هیچ گونه مشکلی زیر پوشش دادگاه‌های صلح رفته است که امیدوارم این دادگاه‌ها منشا خیر و برکت برای مردم باشد.

معاون اون قوه قضائیه گفت: پرونده‌های دارای ماهیت قضایی که در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شد از این پس در دادگاه‌های صلح بررسی می‌شود و با این اقدام، شوراهای حل اختلاف آسودگی خاطر بیشتری برای صلح و سازش خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: گلستان بافت جمعیتی دست نخورده دارد و درصد صلح و سازش در استان گلستان نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است. دادگاه‌های صلح، رسیدگی نظارتی بر شورای حل اختلاف خواهند داشت و شورا به طور مستقیم تحت نظارت این دادگاه‌ها، صلح و سازش را انجام خواهند داد. ما این کار را اقدام بزرگ و پر خیر و برکت می‌دانیم عدالت فردی و خصوصی نیست و یک مقوله‌ای عمومی است که همگان باید برای تحقق آن نقش‌آفرینی کنند.همه باید برای تحقق عدالت در جامعه تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ساختمان دادگستری گمیشان از مصوبات سفر دوم رئیس قوه قضاییه به استان گلستان بود و ظرف مدت 18 ماه با اعتبار 23 میلیارد تومان در  سه طبقه و هزار و 100 مترمربع زیربنا  ساخته شده است. بنای دادگستری گنبدکاووس هم با چهار هزار و 500 متر زیربنا و 90 میلیارد تومان  اعتبار  در 4 طبقه ساخته شده است.

حیدر آسیابی بیان کرد: با هدف فراهم کردن بستر مناسب برای  پاسخگویی به مردم  و همچنین ارائه خدمات رفاهی به کارکنان در سه سال اخیر  10 هزار و 100 متر مربع فضای اداری و ورزشی به فضای حوزه های قضایی استان  اضافه شده که بخشی از اعتبار برای این ساخت و سازها از محل صرفه جویی ها و  اعتبارت سفر رئیس قوه قضاییه  به استان تامین شده است.

آسیابی افزود:  تلاش دادگستری برای استانداردسازی فضای اداری در همه حوزه‌های قضایی استان به منظور فراهم کردن بستر فضای خدمت بهتر به مردم است.

انتهای پیام/582/.


https://gorganema.ir