03 آبان 1403
2

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه سالانه 60 کتاب از خاطرات شهدا و رزمندگان استان تألیف و چاپ می‌شود، گفت: تا کنون 80 کتاب صورتی از خاطرات و زندگی‌نامه شهدا و رزمندگان گلستانی تهیه و در دسترس مردم قرار گرفته است.

تولید ۸۰ کتاب صوتی از خاطرات رزمندگان گلستانی
- اخبار استانها -

محمدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فقط وظیفه یک اداره و دستگاه نیست بلکه یکی از وظایف ذاتی و مأموریت‌های همه دستگاه‌های اجرایی است و هیچ اداره یا نهادی نمی‌تواند این بخش از مأموریت‌های خود را کنار بگذارد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در راستای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در حال انجام است، ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان است که در این زمینه سالانه بیش از 60 کتاب از خاطرات و زندگی‌نامه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در استان تألیف می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه بخشی از تولیدات در این زمینه در قالب کلیپ‌های صوتی در فضای مجازی منتشر شده است، افزود: از 280 کتابی که تاکنون از خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در استان گلستان تألیف و منتشر شده 80 کتاب تبدیل به کتاب صوتی شده و در برنامه کاربردی «حادم » قابل دسترسی برای عموم است.

وی درخصوص برنامه کاربردی حادم توضیح داد که این برنامه برای نخستین بار در استان گلستان تولید شده و اکنون دیگر استان‌ها نیز از آن استفاده می‌کنند. در برنامه حادم شناسنامه شهدای استان گلستان به همراه خاطرات شفاهی رزمندگان، وصیت نامه شهدا و غیره وجود دارد.

کاظمی همچنین اعلام آمادگی کرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان این آمادگی را دارد تا خاطرات شفاهی رزمندگان دوران دفاع مقدس را در قالب کتاب، فیلم و مستند تهیه کند.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir