03 آبان 1403
2

مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه امسال 185 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است، گفت: در چند ماه اخیر و با از سرگیری صادرات مرغ 4 هزار و 500 تن از این محصول از گلستان به عراق صادر شده است.

صادرات مرغ و تخم‌مرغ گلستان به عراق و قطر
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در گرگان، علی کاووسی با اشاره به افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان گلستان گفت: امسال 185 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد و به طور متوسط سالانه بیش از 282 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی استان‌های شمالی و ضریب تبدیل بالا در تولید گوشت مرغ، استان گلستان به همراه مازندران همواره استان‌های برتر کشور در این محصول پروتئینی هستند.

وی با اشاره به فعالیت 15 کشتارگاه طیور در استان بیان کرد: روزانه بین 700 تا 1000 تن مرغ در استان تولید می‌شود که 120 تن آن در داخل استان به مصرف می‌رسد، حدود 500 تن به بازار تهران و مابقی به چند استان دیگر ارسال می‌شود. همچنین در چند ماه اخیر که صادرات مرغ از سر گرفته شد، بیش از 4 هزار و 500 گوشت مرغ از گلستان به کشور عراق صادر شده است.

کاووسی ادامه داد: در سال جاری تا کنون یک میلیارد و 170 میلیون دز واکسن برای طیور در استان مصرف کردیم. همچنین در دو نوبت به صورت رایگان واکسیناسیون طیور استان برای مقابله با بیماری نیوکاسل انجام شد. 

وی گفت: همچنین روزانه بین 180 تا 200 تن تخم مرغ نیز در استان تولید می‌شود که بخشی از آن به کشورهای عراق و قطر صادر می‌شود. سال گذشته نیز 62 هزار تن تخم مرغ در استان گلستان تولید شده است.

انتهای پیام/582

 

 


https://gorganema.ir