13 آذر 1401
272

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری گلستان گفت:‌خبرنگاران و رسانه ها از فرصت و جایگاه خود برای تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و گفتمان سازی در جامعه ما را یاری کنند.

خبرنگاران در مسیر گفتمان سازی و تبیین دستاوردها ما را کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید علی‌مهاجر عصر امروز در چهارمین نشست خبری با خبرنگاران در استانداری اظهار کرد: تلاش داریم تا به خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان حلقه ارتباطی نزدیکتر شده و ارتباط بیشتری داشته و در کنار نخبگان از ظرفیت انها در حل مسائل شخصی خودشان، مسائل کاری و مشکلات جامعه در هیات اندیشه ورز استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اتفاقات اخیر اگر امروز در استان گلستان شاهد اتفاقات خوب مانند برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین بودیم و یا کمترین حاشیه و اتفاق را در درگیری های اخیر در گلستان شاهد بودیم، به دلیل انجام رسالت درست و صحیح خبرنگاران است.

معاون سیاسی اجتماعی امنیتی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در یکی از شبکه های مجازی داخلی گروهی متشکل از هیات اندیشه ورز و اصحاب رسانه تشکیل می شود تا از این طریق بتوانیم خدمات بهتری در حوزه های مختلف مانند ورزش، پزشکی و غیره برای خبرنگاران باشیم.

وی با اشاره به شبیخون و تهاجم‌فرهنگی شدید دشمن در‌ماههای اخیر ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب در دهه ۷۰ به شبیخون، تهاجم و ناتو فرهنگی و در اواخر این دهه به جنگ نرم اشاره داشتند که منظور همان ایجاد تردید و دو دلی بین مردم بود.دشمنان از انواع ابزارهای رسانه ای خود برای آندروس کردن کشور ایران اسلامی استفاده کردن و در این سالها تلاش کردند جوانان را با ابزاری چون مواد مخدر و مشروبات الکلی محصور و افکار انها را تغییر دهند.

مهاجر با بیان اینکه ایران اسلامی دارای سنت ها و فرهنگ غنی فراوانی است گفت: ما به این فرهنگ ها و سنت ها افتخار می کنیم و دشمن به ظاهر بشردوستانه رفتارهایی را انجام می دهد که با فرهنگ و سنت ما متقارن و مناسب نیست.

وی بیان کرد: اصرار دشمن برای نابودی و تجزیه ایران اسلامی بخاطر پیشرفت و افزایش دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی بوده و در این مسیر به دنبال طراحی و هزینه های مختلف برای رسیدن به اهداف خود است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری گلستان ابراز کرد: یکی از اهداف و وظایف این معاونت در کنار ۳۹ وظیفه دیگر، سرمایه  اجتماعی بوده و ما از این ظرفیت برای برگزاری جشنواره اقوام در گلستان استفاده کردیم. امنیت مهمترین مولفه در برگزاری این جشنواره با توجه به اتفاقات اخیر بود و خوشبختانه توانستیم با همدلی و وحدت همیشگی بین مردم و مسئولان این جشنواره را بخوبی برگزار کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه دولت های قبلی بستگان و فامیل خود را در منصب ها استفاده نموده و اعتماد  مردم به همین دلیل نسبت به مسئولان کم رنگ شده است.اکنون در کنار هم باید اعتماد سازی کرده و با شفاقیت اقدامات انجام شده را بیان نموده تا اعتماد مردم جلب شود.

مهاجر با اشاره به اتفاقات چند‌ماه گذشته خاطرنشان کرد: در آشوب های اخیر برخی از سلبریتی ها، ورزشکارنماها و لیدرها توییت و مطالب دروغ را در فضای مجازی منتشر می کردند و دولت با چنین بی اخلاقی هایی مواجه بود.خبرنگاران و اصحاب رسانه قبل از انتشار هر مطلب باید در صحت و سقم دقت کنند.برخی ازادی را ولنگاری تجسم می کنند و باید بدانند که محیط اجتماعی به مثابه جنگل نیست که با هر پوششی ظاهر شوند.

وی گفت: جدا از حیا، عفت، اخلاق و دین هر کشوری قوانینی دارد که باید به ان احترام گذاشت.حتی کشورهای دیگر که اکنون به ظاهر طرفدار مردم ایران بوده چنین قوانینی که القا می کنند ندارند.
معاون سیاسی اجتماعی امنیتی استانداری گلستان افزود: خبرنگاران و رسانه ها از ظرفیت و جایگاه مفید خود در مسیر تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و گفتمان سازی ما را یاری کنند.

وی بیان کرد: در استان گلستان تعداد ۷۰۸ سمن و تشکل های مردمی به ثبت رسیده که بسیاری از آنها صوری است.ما در تقویت سمن های فعال و ایجاد سمن های جدید حمایت های خوبی خواهیم داشت.
گلستان دومین استان آلوده کشور در حوزه مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این‌نشست گفت: مواد مخدر ابزاری برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بوده و این حرکت از ۲۰ سال گذشته آغاز شده است.

مهدی طالبی اظهار کرد: حربه مافیا در کشور افغانستان به شکلی طراحی شده بود که قبل ورود ناتو به افغانستان میزان تولید مواد مخدر در این کشور ۱۸۵ تن در هفت هزار هکتار از اراضی بود که بعد از حضور ناتو این مقدار به ۱۰ هزار تن در ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی رسید.ناتو دو سال قبل از ترک خود از افغانستان تولید شیشه را در این کشور رواج داد که نتیجه آن این بود که گلستان دومین استان آلوده به مواد مخدر در کشور شد.

پایان پیام/


https://gorganema.ir