20 آذر 1401
176

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جوانی جمعیت در استان، گفت: با هدف ترویج الگوی ازدواج آسان، به هنگام و پایدار، ترویج فرهنگ جوانی جمعیت، جشنواره "ایران جوان بمان" در استان برگزار می‌شود.

راه‌اندازی قرارگاه جوانی جمعیت در استان گلستان
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزار تسنیم از گرگان، سعید گل‌فیروزی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان و رونمایی از پوستر جشنواره ایران جوان بمان اظهار داشت: این جشنواره با هدف جوانی جمعیت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری دستگاه‌ها و ادارات استان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: نقد کاهش جمعیت، آثار طلاق در جامعه، مهاجرت و آثار جمعیتی آن، سقط و آثار روحی و جسمی آن، پیری جمعیت و آثار آن در جامعه، ترویج الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی، ترویج الگوی ازدواج آسان، به هنگام و پایدار، ترویج فرهنگ جوانی جمعیت و اهمیت فرزندآوری و نگاه غرب به مسئله جمعیت در کشورهای اسلامی از محورهای این جشنواره است.

وی نقاشی، کلیپ، عکس، خانواده الگو، برداشت آزاد، انیمیشن، موشن گرافیک، ایده‌ها و نظرات کاربردی، پوستر و طراحی گرافیک و کاریکاتور، داستان کوتاه و فیلم‌نامه و نمایش‌نامه و شعر، ادبیات، جملات کوتاه و تاثیرگذار را قالب‌های آثار در این جشنواره اعلام کرد.

گل‌فیروزی عنوان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا 22 بهمن مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. مراسم اختتامیه این جشنواره در 13 اسفند همزمان با روز جوان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: پیگیر تجهیز و تامین نیروی انسانی مرکز دولتی ناباروری نهال استان هستیم و براساس برنامه قرار است 2 پزشک فوق تخصص نازایی به همراه کارشناسان در این مرکز مستقر شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جوانی جمعیت در استان گفت: این طرح فرصت خوبی برای کاهش دغدغه حرکت کشور به سمت سالمندی جمعیت است. نرخ رشد جمعیت استان گلستان از متوسط کشوری بالاتر است، اما توازن شهرستانی در استان برقرار نیست که با برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پنج سال آینده توازن رشد جمعیت در شهرستان‌های استان ایجاد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین گفت: اجرای آزمایشی طرح حمایت از بیماران دیالیز در استان عملیاتی شده و بر مبنای آن از ظرفیت بخش خصوصی با پرداخت تعرفه دولتی برای درمان بیماران دیالیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/581/


https://gorganema.ir