04 دی 1401
164

استاندار گلستان گفت: تاکنون 2 هزار و 78 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان دریافت شده است.

تخصیص ۲ هزار و ۷۸ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان گلستان
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی محمد زنگانه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: تاکنون 2 هزار و 78 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان دریافت شده است که 49 درصد آن به طرح‌های اشتغال‌آفرین روستامحور اختصاص یافته است.

وی افزود: بیش از یک هزار و 200 طرح نیمه تمام در استان گلستان وجود دارد که از دولت‌های قبل در استان به جا مانده است و دولت تمام توان خود را برای اختصاص اعتبار و جذب سرمایه‌گذار به‌کار گرفته است.

استاندار گلستان اجرای نشدن این طرح‌ها را به عنوان یک چالش برای پیشرفت استان عنوان و تصریح کرد: پروژه‌های گردشگری مانند اجرای تله‌کابین گرگان و علی‌آبادکتول، راه‌اندازی و ایجاد نشدن منطقه آزاد و غیره از این طرح‌ها هستند که در تلاش هستیم این طرح‌ها به مرحله اجرایی برسند.

وی افزود: دولت از همه توان خود برای تزریق اعتبار تکمیل این طرح‌ها استفاده می‌کند، اما تلاش می‌کنیم با جذب سرمایه‌گذاران، فرایند تکمیل این طرح‌ها را کوتاه‌تر کنیم.

زنگنه بیان کرد: یکی دیگر از چالش‌های گلستان، سرانه پایین تولید ناخالص داخلی استان است که میزان 56 هزار میلیارد تومان فعلی تا سال 1404 باید به 224 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

استاندار گلستان از رشد 181 درصدی تخصیص اعتبارات استان گلستان خبر داد و تاکید کرد: در مجموع اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان 200 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به مبارزه به فساد و رانت در دولت، اظهار داشت: باید گلوگاه‌های رانت و فساد را حذف کنیم و من بعد ما هیچ چیز پنهانی نداریم و همه چیز باید شفاف باشد.

انتهای پیام/581/


https://gorganema.ir