21 مهر 1402
297

امام جمعه گرگان گفت: همه دنیا به خصوص کشورهای اسلامی وظیفه دارند به پا خیزند و فریادشان علیه این وضعیت در دنیا بلند شود.

هیمنه ارتش اسرائیل در طوفان الاقصی شکسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز گرگان اظهار کرد: در هفته گذشته و روزهای گذشته حادثه مهمی در منطقه اتفاق افتاده که جهان را متوجه خودش کرده که آن هم طوفان الاقصی است.

امام جمعه گرگان با اشاره به علت اتفاق این حادثه، افزود: متاسفانه دنیای غرب، آمریکا و اروپا دارند ماهیت قضایا را تغییر می‌دهند و ظالم را به جای مظلوم و مظلوم را به جای ظالم معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: آنها فلسطینی‌هایی که این حادثه بزرگ را آفریدند را به عنوان ظالم و ترورریست معرفی می‌کنند و اسرائیل که ۸۰ سال این مردم را از هر طرف مورد تعرض، قتل و غارت قرار داده را به عنوان مظلوم معرفی می کنند. 

نورمفیدی گفت: آن چیزی که باعث چنین تصمیمی از سوی جوانان انقلابی و جبهه مقاومت فلسطین شد، تعرض اسرائیلی‌ها در چند ماه گذشته به مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان و ناسزاگویی به ساحت مقدس پیامبر(ص) و توهین به قرآن کریم بود.

وی تاکید کرد: اسرائیلی‌ها به دنبال این هستند که این مسجد و آثار انبیا و اثر اسلامی و مکان مقدس را ویران کنند و معبد خیالی خودشان را بنا کنند.

امام جمعه گرگان افزود: در پی این حوادث و توهین و تعرض به مقدس‌ترین مکان برای همه انبیای اسلام و محل معراج پیامبر (ص)، خون جوانان فلسطینی به جوش آمد و این جوشش خون باعث ایجاد طوفان الاقصی شد.

وی ادامه داد: گروه‌های مقاومت این طوفان را بدون داشتن ارتشی به پا کرده و با برنامه ریزی دقیق از غزه به سمت بخش‌های رژیم غاصب و اسرائیل حمله کردند، به شکلی که ارتش اسرائیل که خود را قدرتمند خاورمیانه می‌دانست شکست خورده و هیمنه ارتش اسرائیل و نظامی و اطلاعاتی اسرائیل را شکستند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: آنها هم در پی بیچارگی و شکست و بدبختی، مرتب دارند روی سر مردم غزه موشک و توپ می‌ریزند و نمی‌دانند چکار کنند.

نورمفیدی افزود: بیشتر هدف فلسطینی‌ها با نیروهای نظامی اسرائیل بوده ولی اسرائیلی‌ها به دلیل بیچارگی و شکست شب و روز بر روی مردم غزه بمب می‌ریزند و تا کنون حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر را شهید و ۶ هزار نفر را مجروح کرده‌اند.

نورمفیدی تاکید کرد: همه دنیا به خصوص کشورهای اسلامی وظیفه دارند به پا خیزند و فریادشان علیه این وضع پیش آمده در دنیا بلند شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند متعال این ملت مظلوم را به یک پیروزی نهایی برساند، گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها باید خواب سیاست عادی سازی کشورهای عربی با اسرائیل را ببینند.

امام جمعه گرگان با اشاره به آثار این طوفان، افزود: در پی طوفان الاقصی سیاست عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل قطعا یا فراموش خواهد شد یا مدت‌ها عقب خواهد افتاد، جبهه مقاومت در منطقه قوت می‌گیرد و کشورهای دیگر هم حساب کارشان را بکنند و حواسشان جمع باشند تا در این دام نیفتند.

پایان پیام/۸۳۰۲۲


https://gorganema.ir