31 خرداد 1402
214

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی امسال به میزبانی گلستان برگزار خواهد شد که ۱۸ گروه موسیقی نواحی اقوام و استان‌ها از ۶ تا ۸ تیرماه در این جشنواره هنرنمایی می‌کنند.

گلستان میزبان شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرعیت ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: تمرکز زدایی از اهداف اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان گلستان ‌است و بر همین اساس تمرکز برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری از گرگان به عنوان مرکز استان به شهرستان‌ها منتقل شده است.

وی گفت: در هفته گذشته دو رخداد بزرگ در گلستان به میزبانی گنبد کاووس را داشتیم که آیین اختتامیه نخستین طرح بزرگ قرآنی «همیار قرآن» که به میزبانی دانشگاه شمس گنبدکاووس، با حضور  دستیار استاندار در امورقرآنی و جمعی از مسئولان استانی و فعالان، برگزار شد یکی از این برنامه‌ها بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه جشنواره خوشنویسی قابوس نیز در گنبدکاووس برگزار شد که در ۲۰ سال اخیر بی‌نظیر بود.

رعیت بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره بسترسازی برای بکارگیری متون ادبی در تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری، آشنایی نسل جوان با گنجینه های ارزشمند و مفاخر ادبی، معرفی و بسط فرهنگ و ادب گنبدکاووس و اعتلای بیش از پیش جایگاه هنر خوشنویسی بود.

وی افزود: در ایام پیش رو نیز گلستان میزبان رخدادهای بزرگی است که نمایش‌های تئاتر به همت بخش خصوصی و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اول تا سوم تیرماه با موضوع نمایش‌های آیینی سنتی اقوام استان گلستان در تالارنگاه تالارفخرالدین اسعد گرگانی، پیاده راه پارک شهر گرگان، محوطه تالارفخرالدین اسعد گرگانی و محوطه آبشار مصنوعی ناهارخوران از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی امسال به میزبانی گلستان برگزار خواهد شد که ۱۸ گروه موسیقی نواحی اقوام و استان‌ها از ۶ تا ۸ تیرماه در این جشنواره هنرنمایی می‌کنند.

رعیت اضافه کرد: شهرستان گنبدکاووس میزبان هنرمندان استان های تهران ، قزوین ، مازندران ، سمنان ، البرز ، قم و خراسان شمالی در جشنواره موسیقی نواحی خواهد بود و دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) نیز به میزبانی شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

وی گفت: بیش از ۳۵ هزار دانش آموز در قالب ۴۳۶ گروه سرود در سه بخش سرود همگانی، صحنه‌ای رقابتی و اجراهای پاتوقی شرکت کردند که در نهایت با رای داوران مقدماتی، ما میزبان ۳۰ گروه به مدت سه روز خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: با توجه به ترویج ارزش‌ها و باورها در حوزه زن و خانواده و به منظور ترویج فرهنگ ملی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و  هنری، نخستین جشنواره فیلم گوهر شاد از ۱۶ تا 23 تیر ماه در محل پردیس سینمایی عصرجدید گرگان برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: آیین رونمایی کتاب «لحظه‌های بی‌زمان» دفتر اشعار و نویسنده فقید «حبیب‌الله قلیش‌لی» در روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ساعت ۱۸ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، برگزار خواهد شد.

پایان پیام/۸۳۰۰۴




https://gorganema.ir