12 مهر 1402
210

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری ۲۶ کارگاه و دوره آموزشی صنایع‌دستی برای ۳۶۸ نفر در ۶ ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

۲۶دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد سواری ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۲۶ دوره و کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۳۶۸ نفر اجرایی شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، ۹ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۱۹۳ هنرمند ازجمله رنگرزی سنتی، طراحی محصول، بررسی نقوش سفالینه‌های جرجان، بررسی نقوش یافته‌های باستان‌شناسی، طراحی و دوخت سوزن‌دوزی ترکمن و جنبه‌های تجاری تولیدات هنر صنعت دستی برگزار شد. 

وی بیان کرد: همچنین ۱۷ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۱۷۵ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های سفال و سرامیک (میناکاری، نقاشی زیر لعابی)، رودوزی‌های سنتی، تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، معرق و منبت چوب و ابریشم‌بافی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد. 

ساوری گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: تا پایان سال، اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان براساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

پایان پیام/۸۳۰۲۶


https://gorganema.ir