16 مهر 1403
22

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری از مسئولان و دست اندرکاران خواست تا پیگیر ثبت سوم ربیع الثانی سالروز ورود تاریخی امام حسن عسکری(ع) به شهر گرگان در تقویم رسمی کشور شوند.

ثبت روز ورود امام‌ عسکری‌(ع) به گرگان در تقویم‌ رسمی
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت‌الله سیدمحسن طاهری پیش از ظهر امروز در مراسم گلباران قدمگاه امام حسن عسکری(ع) در محله سبزه مشهد گرگان اظهار کرد: این اتفاق، افتخار بزرگی برای مردم این شهر و استان گلستان بوده و یک  واقعه استثنایی رقم خورده است. هیچ جایی در جهان اسلام ثبت نشده که امام معصوم(ع) برای دیدن دوستان و شیعیان با طی الارض به منطقه‌ای تشریف‌فرما شوند و به طور قطع این افتخاری برای محله و شهر گرگان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر این موضوع از سوی دلسوزان مورد توجه قرار گرفته است. هرچند جایگاه واقعی این روز برای مردم شهر چندان تبیین نشده است و باید آشکار شود. لازم است مدیران و دست اندرکاران فرهنگی شهر اقدامات بزرگی در خصوص بزرگداشت این روز استثنایی انجام دهند و این وظیفه همه ما را سخت‌تر و سنگین‌تر می‌کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بنا شد که مصوبه‌ای برای دولتمردان ارسال شود تا روز سوم ربیع الثانی به‌عنوان سالروز ورود امام حسن عسکری(ع) به گرگان در سال 255 هجری قمری در تقویم رسمی کشور ثبت شود و لازم است که مسئولان استانی به جدیت پیگیر این موضوع باشند.

طاهری در ادامه ضمن محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها در غزه و لبنان و کشورهای منطقه، به سالروز عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: یک سال از این عملیات شجاعانه که مقدمه شکست دشمن صهیونی را فراهم کرده است می‌گذرد و امروز باید از شهدای جبهه مقاومت تجلیل شود. خون مردم مظلوم غزه و فلسطین و مجاهدان حماس و مجاهدان حشد شعبی و دبیرکل حزب‌الله لبنان شهید سیدحسن نصرالله باعث زنده‌ماندن مقاومت شده است.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir