16 مهر 1403
19

برنامه‌های هفته فرهنگی گرگان با گلباران قدمگاه امام حسن عسکری(ع) در محله سبزه مشهد واقع در بافت تاریخی این شهر آغاز شد.

گلباران قدمگاه امام حسن عسکری در گرگان+تصاویر
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، برنامه‌های هفته فرهنگی گرگان به مناسبت سالروز ورود امام حسن عسکری(ع) به این شهر در سوم ربیع الثانی سال 255 هجری قمری با گلباران قدمگاه آن حضرت در مسجد امام حسن عسکری واقع در محله سبزه مشهد (بافت تاریخی گرگان) آغاز شد. 

سیدمحمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان در این مراسم اظهار کرد: این روز را به‌عنوان نقطه‌عطف فرهنگی شهر گرگان می‌دانیم و برای همین هفته فرهنگی گرگان را در این مناسبت در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به همراهی مردم در این مراسم و به دست گرفتن پرچم حزب‌الله و تمثال شهدای مقاومت، گفت: افتخار جامعه اسلامی این است که امت اسلامی را ید واحد می‌دانیم و هر جا مسلمانی طلب کمک کند جمهوری اسلامی در کنار آن خواهد بود.

وی افزود: رهبر انقلاب در میان حضور گسترده مردم پیام جهانی را به استکبار جهانی صادر کردند و نشان دادند که امت اسلامی ید واحده است. با وحدت و همدلی و انسجام بین کشورهای اسلامی قطعاً در آینده رژیم صهیونیستی محو می‌شود.

طبق مصوبه شورای اسلامی شهر گرگان از سوم ربیع الثانی که سالروز ورود امام حسن عسکری(ع) به این شهر بوده تا هشتم ربیع الثانی ولادت باسعادت آن حضرت به نام هفته فرهنگی گرگان نامگذاری شده است. نورافشانی آسمان گرگان، برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌های مختلف در محلات شهر از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی گرگان است.

انتهای پیام/582/


https://gorganema.ir